منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نگاهی به Microsoft R Open

ژانویه امسال خبری منتشر شد مبنی بر این که مایکروسافت، شرکت Revolution Analytics را خریده است. Revolution Analytics محصولاتی تجاری برمبنای R ارایه می‌کرد و هدف مایکروسافت از این خرید تمایل این شرکت به استفاده از R در سرویسهایش عنوان شد.  Revolution R Open یک پیاده‌سازی محبوب و متن‌باز از زبان R محسوب می‌شد که توسط Revolution Analytics توسعه داده شده بود و اکنون که این شرکت تحت تملک مایکروسافت است، نام این پیاده‌سازی به Microsoft R Open یا به اختصار MRO تغییر کرده است.

MRO تحت تملک مایکروسافت هم همانند گذشته متن‌باز است و می‌توانید آن را از اینجا دانلود و نصب کنید. این نسخه از R با تمامی پکیج‌ها و کدهایی که در نسخه‌های دیگر R به وجود آمده‌اند سازگار است و همانند R اصلی از ویندوز، لینوکس و مک پشتیبانی می‌کند. اما تفاوت‌هایی با R اصلی دارد.

  • MRO از کتابخانه‌ی intel mk استفاده می‌کند که باعث بهبود در عملکرد R هنگام اجرای بعضی از محاسبات می‌شود.
  • MRO نسبت به R اصلی چند پکیج اضافه‌تر دارد که به اشتراک‌گذاری کدهای R را آسانتر می‌کند.
  • پکیج‌ها در MRO با استفاده از سرور CRAN مایکروسافت آپدیت می‌شوند و نسخه‌ی پکیج‌ها در بین تمامی کاربران این توزیع یکسان است.

گزینه‌ی سوم MRO را به ابزاری مناسب برای تیم‌های تحقیقاتی تبدیل می‌کند. به عنوان مثال اگر تمام اعضای تیم از MRO نسخه ۳.۲.۴ (جدیدترین نسخه در هنگام نوشتن این نوشته) استفاده کنند نسخه‌ی تمام پیکیج‌های R نصب شده‌ی آنها با هم یکسان خواهد بود و دیگر مسائلی چون تفاوت در نسخه پکیج‌ها باعث ایجاد خطا در روند تحقیقات نخواهد شد.

اجرای MRO:

برای اجرای MRO به همراه Intel mk آنها را از این لینک دانلود کنید. بعد از نصب Icon آن که در کمال تعجب به شکل یک میمون است بر روی دسکتاپ می‌آید:

iconبعد از اجرا همان صفحه‌ی آشنای R باز می‌شود. همانطور که بالاتر اشاره کردم MRO تقریبا همان R است:

mroMRO  خوشبختانه با Rstudio هم کاملا سازگار است.برای اجرای MRO در Rstudio کافی است از مسیر tools/global options در بخش General همانند عکس زیر R version را تغییر دهید: mrostudio



برچسب ها :