منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

هرد، پشتیبانی ساتا، پخش صدا و USB را توسعه می‌دهد

«هِرد»، پروژه‌ی ریزهسته‌ی گنو که در سال ۱۳۶۲ توسّط ریچارد استالمن پایه‌گذاری شده بود پس از یک دوره‌ی طولانی توقّف توسعه، بالاخره هم‌پای لینوکس در میزکار خواهد شد. برنامه‌هایی که توسّط توسعه‌دهندگان آن منتشر شده خبر از پشتیبانی درایوهای سریال ATA، دستگاه‌های USB و کارت‌های صدا می‌دهد. هم‌چنین زمزمه‌هایی مبنی بر پشتیانی از معماری پردازنده‌های ۶۴بیتی نیز شنیده می‌شود.
توسعه دهندگان گنو هرد، امسال یک نسخه‌ی غیررسمی از دبیان گنو «ویزی» ارائه خواهند داد و امیدوارند نسخه‌ی دبیان گنو «جسی» در فهرست انتشارهای رسمی دبیان قرار بگیرد.

منبع اصلی خبر


دیدگاه‌ها:

knight <شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۵>

خبر خوبی بود دانیال جان یادمه حدود یه ماه پیش داشتم از از کاربراش یسری آمار در میاوردم بهم گفتن بخاطر کارهایی که میکنی فعلن زوده بخوای بیای روی این کرنل چون هنوز از صدا و این چیزا ساپورت نداره و فعلن خودشون هم دارن روی سرور ها ازش استفاده میکنن و خیلی عالی هم جواب میده ولی این که الآن گفتی برای صدا هم دارن قدم بر می دارن و بخصوص x86_64 باعث خوشحالی خیلی زیادی هستش ( واقعن از شنیدن کلمه لینوکس دیگه دارم قاطی میکنه ) ممنون که خبر دادی ایشالا بزودی بتونیم مزه سیستم عامل تمامن گنو رو بچشیم با تمام امکانات