منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

همکاری احتمالی دزدان دریایی (پایرت بی) با کره شمالی

سایت دزدان دریایی (The Pirate Bay) تو وبلاگش خبر از احتمال همکاری با کره شمالی داده. این خبر، خیلی عجیب و در عین حال مضحک و به نظر من نشون‌دهنده وضعیت اسفبار آزادی اطلاعات تو دنیای به ظاهر مدرن و آزاد امروزه. مطلب به این قراره:

ThePirateBay

پایرت بی در بسیاری از کشورهای دنیا شکار شد. نه به خاطر فعالیت‌های غیرقانونی که به خاطر باور به آزادی اطلاعات مورد ستم واقع شد. امروز فصل جدیدی در تاریخ این جنبش و اینترنت نوشته می‌شود.

یک هفته قبل اعلام کردیم که پایرت بی از نروژ و کاتالونیا خارج شد. این انتقال به منظور جلب توجه این کشورها و مناطق به مشکلات حاضر انجام شد. امروز نیز می‌توانیم اعلام کنیم که ما توسط رهبر کره شمالی دعوت شده‌ایم برای ادامه مبارزه و این بار از طریق شبکه کره شمالی.

این اتفاق به واقع خنده‌دار است. ما برای یک دنیای آزاد مبارزه می‌کنیم، و بیشتر مخالفان ما بنگاه‌های عظیم اقتصادی در ایالات متحده آمریکا هستند، جایی که گفته می‌شود آزادی و آزادی بیان جایگاه ویژه‌ای دارند. در همین حین این بنگاه‌ها، رقبای خود در دیگر کشورها را نیز تحت نظر می‌گیرند، به پلیس و قانون‌گذار رشوه می‌دهند، احزاب سیاسی را تهدید می‌کنند و کارمندان ما را به شکل فیزیکی حذف می‌کنند. حال دولتی به پشتیبانی ما آمده که مشهور است به زندانی کردن شهروندانش به خاطر عقایدشان و محدود کردن دسترسی آنها به اطلاعات.

ما معتقدیم پیشنهاد این کشور به ما برای ایجاد پایگاه مجازی قدم اول در تغییر نگاه این کشور به دسترسی اطلاعات است. کشوری درهایش را برای ما گشوده و یک چیز قطعی‌ست، این کشور مثل سایرین به تهدیدها اهمیتی نمی‌دهد. به این ظریق، پایرت بی و کره شمالی ممکن است گروه ویژه‌ای تشکیل دهند. ما تمام تلاش خودمان را انجام خواهیم داد تا رهبران کره شمالی را متقاعد کنیم تا به مردم آن کشور نیز اجازه استفاده از سرویس‌های ما را بدهند و به هر شیوه ممکن تلاش خواهیم کرد که شرایط را بهتر کنیم. وقتی کسی به این نتیجه رسیده است تا شرایط را بهتر کند، وظیفه شخص دیگری‌ست که دست او را بگیرد.

پ.ن (۵شنبه ۱۷ اسفند): خوب، بالاخره این خبر تو صفحه فیس‌بوک پایرت بی تکذیب شد.

 



برچسب ها : , , ,