منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

هکر واقعی کیست؟

real hacker هکر واقعی کیست؟

امروزه خیلی از افراد کسانی را که به سیستم های کامپیوتری نفوذ می کنند و کار های خبیثانه انجام می دهند هکر می دانند و عده ی خیلی زیاد دیگری هم سعی می کنند خلا های خود را با این اسم پرکنند و …

ولی هکر کیست؟

هکر تعریف دقیق و روشنی ندارد ولی به طور کلی به افرادی می گویند که یک راه حل هوشمندانه برای یک مسیله پیدا می کنند ، البته به کسانی که برای یادگیری  اقدام به مهندسی معکوس می کنند نیز گفته می شود.ولی چیزی که در واژه هکر مشخص است این است که بار مثبتی دارد و در جهت پیشرفت است .

مثلا فرض کنید شما تخم مرغ و کنسروماهی و نان دارید و می خواهید غذا درست کنید و می بینید روغن ندارید؟چکار می کنید ،از آشپزی دست می کشید ؟ معلوم است نه ، شما با روغن کنسرو ماهی تخم مرغ را سرخ می کنید این یک هک ساده است!

فرض کنید دارید برنامه مرتب سازی به روش مرچ را می نویسید و می بینید که از یه مقداری به بعد الگوریتم به صرفه نیست خیلی راحت با گذاشتن یک شرط ،insertion sort  را از اون مرحله به بعد جای گذاری می کنید و الگوریتمی ترکیبی از مرج سورت و مرتب سازی درجی به وجود می آورید ،به شما تبریک می گم شما یک هک دیگه کردید!

به این اینفوگرافیک  از مفهوم هک  توجه کنید :

 

 

 hakers هکر واقعی کیست؟

 در آخر پست هم تشکر می کنم از جادی  عزیز که مفهوم هک و هکر را به من آموخت.

digg هکر واقعی کیست؟  reddit هکر واقعی کیست؟  stumbleupon هکر واقعی کیست؟  yahoo buzz هکر واقعی کیست؟  dzone هکر واقعی کیست؟  facebook هکر واقعی کیست؟  delicious هکر واقعی کیست؟  dotnetkicks هکر واقعی کیست؟  dotnetshoutout هکر واقعی کیست؟  linkedin هکر واقعی کیست؟  technorati هکر واقعی کیست؟  twitter هکر واقعی کیست؟  google buzz هکر واقعی کیست؟  



برچسب ها : , , , , , , ,