منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

چند افزونه که باید روی فایرفاکس نصب کنید !

کاربران زیادی روزانه با مرور گر فایرفاکس  کار میکنند ولی چند نفر از کاربران قابلیت های این مرورگر حرفه ای رو کامل میدونن ؟

تفاوت یک کاربر حرفه ای با یک کاربر تازه کار اینه که کاربر حرفه ای اگر کمبودی رو احساس کنه میره دنبالش و اون رو برطرف میکنه ولی یک کاربر تازه کار با همون امکانات اندک کنار میاد و اصلا به فکرش هم خطور نمیکنه که میتونه قابلیت های بیشتری هم داشته باشه یا به معنی ساده تر احساس نیاز اصلا تولید نمیشه.

یکی از ویژگی های مرور گر فایرفاکس نسبت به دیگر مرورگرها تنوع بسیار زیاد در افزونه ها و قابلیت نصب چندین افزونه بدون  کم شدن سرعت و ایجاد شدن اختلال در مرورگر است.

 

DownThemAll : افزونه ی مدیریت دانلود حرفه ای برای فایرفاکس

اگه یک کاربر تازه وارد در دنیای لینوکس هستین یا اینکه از کرک کردن نرم افزارهای مدیریت دانلود خسته شدین توصیه میکنم یکبار از این افزونه استفاده کنید تا برای همیشه با نصب نرم افزار مدیریت دانلود خداحافظی کنید….

 

Save as pdf : افزونه ی تبدیل یک صفحه به فرمت pdf

اگر مطلب خاصی پیدا کردید و خواستین اون رو برای خودتون ذخیره کنید بهترین روش تبدیل کردنش به فایل pdf و ذخیره کردن اون بر روی سیستمه که این ابزار به سادگی و با یک کلیک از تمام صفحه یک خروجی با فرمت pdf تولید میکنه .توصیه میکنم چه در لینوکس و چه در ویندوز یک صفحه ی وب رو به صورت HTML ذخیره نکنید چون احتمال از بین اطلاعات درونش هست و در ویندوز احتمال ویروسی شدن فایل بسیار زیاده.

از جمله افزونه های مشابه میشه به  print friendly یا  fireshot اشاره کرد.

 

Pop-up controller : متاسفانه خیلی از سایت ها برای درآمد زایی از pop up استفاده میکنن و برخی مواقع با باز کردن یک سایت چندین پاپ آپ همزمان باز میشه. این افزونه قابلیت بلاک کردن انواع پاپ آپ رو داره و تنها با کلیک بر روی آیکون نرم افزار در بالای مرورگر این قابلیت رو فعال یا غیر فعال میکنه.

 

Flash Control : افزونه ای جهت کنترل فایل های Flash . برخی سایت ها از فایل های فلش زیاد استفاده میکنن و این سرعت باز شدن صفحه ها رو کم میکنه و باعث هنگ کردن سیستم میشه .این افزونه به شما این امکان رو میده که تنها فلش هایی که دوست دارین اجرا بشن .

 

Flash Video Downloader : با این افزونه میتونین فایل های تصویری که مشاهده میکنید رو دانلود و بر روی سیستم خودتون ذخیره کنید.

 

Themes : شاید از ظاهر فعلی فایرفاکس خسته شدین , با رفتن به منوی تم های فایرفاکس میتونین انواع تم رو جست و جو و نصب کنید . توصیه میکنم تم ubuntu یا linux رو در فایرفاکس امتحان کنید.

 

سعی شد تا مروری بر چند افزونه ی کاربردی داشته باشیم. شما میتونین برای دریافت این افزونه ها به تب Tools > Add-ons  > Get Add-ons برین و افزونه ی مورد نظر رو جست و جو و با یک کلیک نصب کنید.

برای غیر فعال کردن افزونه ها هم کافیه به تب Tools > Extensions برین و افزونه ی مورد نظر رو فعال , غیر فعال یا حذف کنید.

 

 



برچسب ها : ,