منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

چگونه لانچر یونیتی را به پایین صفحه منتقل کنیم!؟

ظاهر یونیتی یک ظاهر منحصر به فرد است. لانچر آن که در سمت چپ مانیتور قرار میگیرد ممکن است کاربرانی که به یکباره با این تغییر مواجه می شوند را گیج کند. پس برای برخی از این کاربران انتقال این لانچر به پایین صفحه می تواند مفید باشد.

\"\"به تازگی یک پلاگین غیر رسمی کامپیز برای این هدف منتشر شده است که البته تنها با Unity 3D کار می کند و نسخه ی دوبعدی آن پشتیبانی نمی شود. انتقال لانچر به پایین هیچ تغییری در کارایی آن ایجاد نمی کند و تمام امکانات لانچر اصلی یونیتی در آن پشتیبانی می شود. البته چون تنظیماتی برای این پلاگین وجود ندارد تنها راه برگشت به تنظیمات عادی و لانچر در سمت چپ پاک کردن پلاگین است که البته کار مشکلی نیست.

در حالتی که این پلاگین اعمال می شود لنزها از پایین به بالا منتقل می شوند تا راحت تر در دسترس باشند.

\"\"البته در این نسخه منتشر شده از پلاگین باگ هایی نیز وجود دارد که چندان آزاردهنده نیستند. برای نمونه اگر از Dash در حالتی غیر از Maximize استفاده کنید امکان کرش وجود دارد و همچنین کوچک یا بزرگ کردن اندازه ی آیکون ها باعث فضایی خالی مابین لانچر و Dash می شود که با یک راه اندازی مجدد محیط گرافیکی رفع می شود و همچنین با Drag& Drop نمی توان آیکون ها را به آن انتقال داد و باید حتما نرم افزار را باز کرد و آن را Pin کرد. البته این باگ ها به احتمال زیاد به زودی رفع خواهند شد.

به گفته ی نویسنده ی این پلاگین زمانی که این باگ ها به طور کامل رفع شوند برای این پلاگین صفحه ی Launchpad باز خواهد شد و برای سادگی نصب در مخزن قرار خواهد گرفت. تا آن موقع این پلاگین تنها برای سیستم های ۳۲ بیتی در دسترس است. همچنین در آینده بخشی برای تنظیمات به این پلاگین افزوده خواهد شد تا کار با آن را ساده تر کند.

برای دانلود آن اینجا را مشاهده کنید. برای نصب ابتدا باید بسته ی lzma را نصب کنیم یا از نصب بودن آن بر روی سیستم اطمینان حاصل کنیم.

sudo apt-get install lzma

سپس بسته ی دانلود شده را اکسترکت کنید و آن را به این صورت به مکان مورد نظر انتقال دهید( فرض شده است که بعد از اکسترکت فولدری به نام unityshell در home ساخته شده است!) :

mkdir -p ~/.compiz-1/plugins

cd ~/unityshell

cp libunityshell.so ~/.compiz-1/plugins/

mkdir /tmp/unityshell

cp *.png /tmp/unityshell/

cd /tmp/unityshell/

chmod 644 *.png

sudo chown root:root *.png

sudo cp *.png /usr/share/unity/4/

و سپس یک بار LogOut و LogIn کنید!

برای بازگشتن به تنظیمات پیش فرض یعنی لانچر در سمت چپ  کافیست پلاگین را پاک کنید!

rm ~/.compiz-1/plugins/libunityshell.so

و سپس یک بار LogOut و LogIn کنید!

منبع



برچسب ها : , , , ,