منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

کارگاه آموزشی مجازی سازی در لینوکس

یکی از مباحثی که طی چند سال اخیر زیاد در محافل IT مطرح شده بحث مجازی سازی یا ویرچوالیزیشن بوده است. مبحثی که به نوعی در تمام پلترفرم‌ها و تمام شرکت‌های مطرح نرم افزاری حرفی برای گفتم وجود دارد. از بزرگترین شرکت در این زمینه مثل VMware تا شرکت‌هایی مثل Red Hat و حتی مایکروسافت پلتفرم‌های خودشان را برای مجازی سازی معرفی کرده اند که هر کدام از این راهکارها مخاطبین و طرفداران خودش را دارد.

طی چند سال اخبر هم شرکت ردهت با تمرکز بر روی توسعه KVM و محصول تجاری خودش RHEV توانسته محبویت زیادی کسب کند و بتواند خود را در حد مدعیانی مثل VMware مطرح کند.در کشور ما و فعالین این حوزه، این پلتفرم ( به غیر از استفاده از ابزار RHEV ) به واسطه اوپن سورس و آزاد بودن محبوبیت زیادی پیدا کرده و به صورت روزافزون استفاده از KVM و Xen را در پروژه‌های مجازی سازی حتی در سطح انترپرایز به وفور دیده میشود.

مجازی‌سازی در لینوکس

در همین راستا در روزهای پنجشنبه ۹ خرداد و جمعه ۱۰ خرداد با همکاری مجتمع آموزشی متاکو در اصفهان کارگاه آموزشی “مجازی سازی در لینوکس” برنامه ریزی  شده که علاقه مندان میتوانند با حضور در این کارگاه سطح دانش و توانایی خود را در زمینه مجازی سازی و پروژه‌هایی از این دست بالا ببرند. پیشنیاز‌هایی که مخاطبین برای این کارگاه نیار دارند به صورت زیر است:

آشنایی با یکی از توزیع‌های RHEL/CentOS یا Debian/Ubuntu –  به دلیل استفاده از RHEL/CentOS آشنایی با آن در اولویت است.

آشنایی مختصر با مباحث مجازی سازی – آشنایی به تکنولوژی‌هایی مثل VMware یا Hyper-V در یادگیری بسیار موثر خواهد بود.

سر فصل ‌های این کارگاه به صورت زیر میباشد:

- معرفی مجازی سازی در لینوکس و راه کار‌های آن
- نصب و راه اندازی سیستم عامل و Hypervisor
- پیکربندی و تنطیمات مجازی ساز
- مدیریت و نگهداری سیستم مجازی ساز Host و Guestها
- امنیت در مجازی سازی
- مهاجرت از سایر مجازی‌سازها به KVM در لینوکس
- مدیریت از راه دور Host و Gusetها
- فضای Storage در مجازی سازی
- ابزارهای مدیریت مجازی سازی در لینوکس
- عیب یابی و اشکال زدایی

هزینه حضور در این کارگاه به همراه بسته آموزشی ۱۵۰،۰۰۰ تومان بوده و علاقه‌مندان از طریق شماره‌های ۰۳۱۱۶۶۱۰۳۰۰ و ۰۳۱۱۶۶۳۷۴۰۶ و ۰۳۱۱۶۶۳۷۴۰۷ و یا به صورت حضوری در محل به آدرس اصفهان، میدان آزادی (دروازه شیراز)، خیابان سعادت‌آباد، طبقه فوقانی بانک تجارت، مجتمع آموزشی متاکو میتواند در این ورکشاپ ثبت نام کنند.



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,