منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

کوبونتو ۱۲٫۰۴ ریلیز شد .

\"\"

هم اکنون می توانید آخرین نسخه از کوبونتو را به صورت رایگان و با لینک مستقیم از این سایت دانلود کنید.

دانلود کوبونتو ۱۲٫۴٫۱ با لینک مستقیم

کوبونتو یک شاخه رسمی از اوبونتو است که به جای استفاده از میزکار گنوم از کی‌دی‌ای استفاده می‌کند. البته می‌توان هر دو این محیط‌ها را توسط بسته‌هایی با نام‌های ubuntu-desktop و kubuntu-desktop در کنار یکدیگر نصب کرد.

اوبونتو در اولین انتشار خود بر روی یک CD و تنها با یک میزکار به نام گنوم عرضه شد. باگسترش یافتن این توزیع و محبوبیت عمومی آن گروهی داوطلب از برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان شروع به آماده‌سازی میزکار محبوب کی‌دی‌ای بر روی این توزیع کردند. هم‌اکنون آخرین توزیع رسمی کوبونتو نسخه ۱۲.۰۴ به نام «پانگولین دقیق – مورچه خوار پولک دار دقیق» می‌باشد.

حداقل سیستم مورد نیاز

۲۵۶ مگابایت حافظه اصلی

۴ گیگابایت فضای خالی دیسک سخت

پشتیبانی

هر سیستم‌عامل کوبونتو از شرکت کنونیکال دارای ۱۸ ماه پشتیبانی رایگان است.

در فواصل معین، کنونیکال نسخه‌های دارای پشتیبانی درازمدت (به انگلیسی: Long Time Support) از کوبونتو را ارائه می‌کند که دارای ۳ سال پشتیبانی رایگان برای نسخه‌های رومیزی (به انگلیسی: Desktop) و ۵ سال پشتیبانی برای نسخه کارگزار (سرور) می‌باشند. نسخه‌های دارای پشتیبانی درازمدت کوبونتو هم مانند نسخه‌های عادی رایگان هستند.

نسخهٔ رسمی بعدی ۱۰.۱۰ به نام «میمون دراز دست مستقل»، از اکتبر ۲۰۱۰ به صورت نسخه پایدار و مانند همیشه، رایگان، منتشر خواهد شد. هم‌اکنون نیز تصمیم‌گیری‌ها و شروع کار بر روی آن آغاز شده‌است.

 



برچسب ها : , , ,