منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

کیم دات کام در حال ساخت یک سرویس ایمیل بسیار امن و با رمزنگاری خاص

حتما کیم دات کام را می‌شناسید، مخترع روش تایید دو مرحله‌ای حساب‌های آنلاین و موسس Megaupload که یک سرویس آپلود فایل بود و با شکایت شرکت‌های تولیدکننده محتوا بسته شد.
او اینک مدتی است که با سرویس دیگری برای آپلود فایل، به نام Mega به میدان بازگشته و دردسرهایی را هم برای سیاست‌مداران نیوزیلندی که کشور میزبان این سرویس است ایجاد کرده‌است.
اما سایت RT گزارش می‌دهد که آقای دات کام و همکاران او مشغول کار بر روی یک تکنولوژی رمزنگاری فوق پیشرفته برای استفاده در یک سرویس ایمیل امن هستند.
در این چند ماه اخیر جریانی از تعطیلی شرکت‌های فعال در بخش ارتباطات امن به راه افتاده‌است زیرا مدیرانشان ترجیح داده‌اند به جای همکاری با برنامه‌های نظارتی-جاسوسی دولت‌ها، از چنین کسب و کارهایی بیرون بروند.
دو نام بزرگ در عرصه رمزنگاری ایمیل‌ها، یعنی Lavabit و Silent Mail دست به خودکشی عزتمندانه به سبک سامورایی‌ها زدند و با خروج از این عرصه، ترجیح دادند به دولت آمریکا اجازه دسترسی به داخل سیستم‌های خود را ندهند.
اما سرویس ایمیل Mega که گویا در شرف به میدان آمدن است، بر روی سرورهای خارج از ایالات متحده قرار خواهد داشت.
طبق گفته موسس مگا، کیم دات کام، سرویس ایمیل مگا کلیدهای آشکارساز (یا همان رمزگشای) مربوط به ایمیل کاربران را در اختیار نخواهد داشت و از این رو «هرگز» قادر نخواهد بود ایمیل‌های رد و بدل شده را بازخوانی کند.
به بیان دیگر، به خاطر زیرساخت و چارچوب این سرویس، مگا هرگز نمی‌تواند تحت فشار آژانس‌های امنیتی و اطلاعاتی، داده‌ها و اطلاعات کاربران خود را افشا کند.
منبع اصلی خبر%