منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

کی‌دی‌ای ۴.۸ منتشر شد

 کی‌دی‌ای ۴٫۸ همراه با قابلیتهای زیادی در حوزه‌های مختلف منتشر شده. از بازیها تا مجموعه‌های آموزشی و از مدیر اطلاعات شخصی تا سیستم گپ جدید «تلپاتی»

\"\"

پلاسما با استفاده از KWIN قابلیتهای جدیدی را معرفی میکند: به شما تغییراتی که در پرونده‌ها ایجاد کرده‌اید نشان میدهد، بین تصاویر خیلی شیک‌تر و کاراتر حرکت میکند، مدیر برق مصرفی با نوع کارکرد کاربر تنظیم میشود، میتوانید از روشی که دوست دارید با استفاده از ALT+TAB بین پنجره‌ها حرکت میکنید، منوی کی‌دی‌ای بازنویسی شده و پنل سیستم بسیار کاراتر و KMail پایدارتر است.

در این نسخه پلاسمویید تسک منیجر با آیکون تنها در دسترس است که از Unity API هم پشتیبانی می کند.

\"\"

ابزار KSecretService با اشتراک رمزهای عبور ذخیره شده‌ی شما با برنامه‌هایی که شما مشخص کرده‌اید، یکپارچگی محیط کی‌دی‌ای را با برنامه‌های خارجی یا برنامه‌های کی‌دی‌ای را در محیط‌های غیر کی‌دی‌ای بهبود میسازد.

مدیریت پرونده‌ها اکنون با قابلیتهای جدید دلفین ساده تر اما کاراتر شده. دلفین با همان ظاهر قبلی دوباره از نو نوشته شده. منو پنهان شده اما راحت قابل دسترسی یا نمایش همیشگی است. جستجوی پرونده‌ها بهبود پیدا کرده. شما میتوانید به پوشه‌ها/پرونده‌ها امتیاز بدهید یا برای آنها برچسب انتخاب کنید. دلفین برای بهترین یکپارچگی با سیستم مدیریت کد یا قابلیت ایجاد و همگن‌سازی (clon) مخارن، دریافت و ارسال تغییرات، مشاهده‌ی تغییرات و قابلیتهای بسیار زیاد دیگر آماده شده. دلفین و کانکرر اکنون با استفاده از قابلیتهای Nepomuk میتوانند با استفاده از ابزار جدیدی که در منو وجود دارد، به پرونده‌ها و پوشه‌ها امتیاز داده و برای آنها برچسب بگدارند.

این نسخه به زودی در مخازن Arch برای کاربران آن قرار خواهد گرفت. اما کاربران اوبونتو ۱۱.۱۰ می توانند این نسخه را با استفاده از مخزن PPA آن داشته باشند.

 



برچسب ها : , ,