منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

گزارشی از حضور گروه کاربران لینوکس مشهد در پنجمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و شهرالکترونیک مشهد ۱۳۹۱

AttachmentSize
\"\" edu.png27.48 KB
\"\" foss.png19.51 KB
\"\" s.png17 KB
\"\" elecit.png187.31 KB

حامیان و اهداف حضور گروه

با توجه به بحث آزاد گروه در جلسه ۱۱۲م مورخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ با موضوع بررسی حضور گروه در نمایشگاه‌های مرتبط در مشهد و با هدف گسترش محدوده فرهنگسازی و اطلاع رسانی وسیع‌تر، اعضا با توافق نسبی بر آن شدند که فضا و امکانات لازم را برای چنین حضوری مهیا کنند. در این بین با پیگیری آقای علیرضایی، گروه موفق به برقراری ارتباط با سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد (فاوا) شد که با پیگیری بیشتر، گروه مفتخر به میزبانی مدیر‌عامل محترم این سازمان، جناب آقای مهندس آبسالان در جلسه ۱۱۳م در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ شد. در این جلسه جناب مهندس آبسالان علاوه بر در میان گذاشتن اهداف و برنامه‌های کلان کشوری و منطقه‌ای در مهاجرت به استفاده از نرم‌افزار‌های آزاد و متن باز، قول همکاری و همیاری سازمان خود را با گروه کاربران لینوکس مشهد منوط به گسترش فعالیت‌های این گروه اعلام کردند. شرکت در نمایشگاه بین‌المللی شهر الکترونیک مشهد (السیت)، یکی از ابزار گروه جهت انجام چنین هدفی مشخص شد.

گزارشات و آمارها از حضور در پنجمین نمایشگاه السیت مشهد

پنجمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و شهرالکترونیک از تاریخ ۱ الی ۴ شهریور ۱۳۹۱ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد کار خود را آغاز کرد. گروه کاربران صرف نظر از مشخص نبودن حضور در نمایشگاه تا روز قبل از شروع نمایشگاه، از همان ساعات ابتدایی در غرفه‌ای که از طرف سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد به صورت رایگان در اختیار داشت، حضور فعال و پررنگ خود را آغاز کرد.

گروه در این نمایشگاه با هدف اصلی گسترش فرهنگ سازی در استفاده از نرم‌افزارهای آزاد و متن باز، به معرفی سیستم‌عامل گنو/لینوکس و نرم‌افزارهای معادل آن پرداخت. همچنین در ادامه نیز با معرفی اهداف عام‌المنفعه گروه در زمینه‌هایی چون جلسات آموزشی، اقدام به جلب توجه عده کثیری از بازدیدکنندگان و همشهریان عزیز علاقمند نمود. نکته قابل توجه در این نمایشگاه استقبال کم نظیر بازدیدکنندگان از قابلیت‌ها و اهداف چنین سیستم‌های آزادی بود که در نوع خود و در تاریخ ۶ ساله فعالیت گروه بی نظیر تلقی شد. در ادامه آماری از فعالیت‌ها و عملکرد گروه در جذب کاربران جدید و نیرو‌های بالقوه را مشاهده خواهید نمود.

\"نمودار

 

\"نمودار

\"\"

توجه: آمار ارايه شده از بین ۲۶۴ نفر بازدیدکننده علاقمند که مایل به شرکت در جلسات بوده و فرم مربوطه را پر نموده‌اند، به دست آمده است.همچنین آمار فوق تا دو رقم بعد از اعشار گرد شده است، بنابراین ممکن است جمع برخی از آمارها به همین میزان از ۱۰۰ درصد مقداری بسیار کم فراتر رود.

تشکر و قدردانی از مسئولین و اعضای فعال گروه

گروه کاربران لینوکس مشهد با سپاس ویژه از مدیرعامل محترم سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد، جناب آقای مهندس آبسالان و سازمان متبوع ایشان بابت حمایت در مهیا کردن مقدمات حضور گروه در نمایشگاه فناوری اطلاعات و شهر الکترونیک ۱۳۹۱ در مشهد و همچنین پیگیری جناب آقای علیرضایی (عضو فعال گروه) بابت پیگیری‌های مربوطه در زیر به تقدیر از اعضای فعال در برگذاری هر چه شایسته‌تر حضور گروه کاربران لینوکس مشهد در نمایشگاه فناوری اطلاعات و شهر الکترونیک می‌پردازد.

جناب آقای بیژن ابراهیمی (عضو راهبر گروه)، بابت پذیرش مسئولیت در هماهنگی و مدیریت و اجرای فعالیت‌های مربوط به حضور در نمایشگاه و همچنین با سپاس ویژه از فعالیت‌های آقایان آرش موسوی (عضو راهبر گروه) و علیرضا حکم‌ابادی (عضو فعال گروه) که بدون فعالیت پیگیرانه این عزیزان، امکان حضوری اینچنین شایسته برای گروه ممکن نبود.
همچنین در ادامه با تشکر از آقایان مهدی عطائیان، مرتضی فخرائی، علی موسوی (هر سه عضو گروه راهبران)، محمد مظفری، مجید رمضانپور، حامد رمضانیان، مهدی باقری و همچنین خانم سلطانی و دیگر دوستان و اعضای فعال لاگ که در هر چه بهتر ظاهر شدن گروه در نمایشگاه بین‌المللی السیت مشهد، گروه را یاری رساندند.

امید است با افزایش حمایت از چنین فعالیت‌هایی، شاهد گسترش و شکوفایی دانش و فرهنگ جامعه در زمینه‌های مرتبط با فناوری‌های آزاد باشیم

 

طبقه‌بندی: 



برچسب ها : , ,