منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

گزارش جلسه ۱۳۶ام

این جلسه در تاریخ ۱۷ مهرماه ۱۳۹۲ در محل برگذاری جلسات گروه، واقع در خیابان امام‌رضا ۱۹ پلاک ۱۸۰ با حضور اعضای گروه برگذار شد.

در این جلسه ابتدا آقای عطائیان به معرفی ابزار آزاد و متن‌باز مجازی سازی در لینوکس در ابعاد تجاری پرداختند. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، اسلاید این ارائه را از اینجا دانلود نمائید. همچنین در ادامه و در بخش نکته خط فرمانی این جلسه، ابزار چند زبانه متن به گفتار espeak توسط آقای ابراهیمی به صورت اجمالی بررسی شد. این ابزار که از نسخه جدید خود یعنی ۱.۴۷ از پشتیبانی زبان و نوشتار فارسی نیز برخوردار شده، یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای کمک به کم‌توانان جسمی در سیستم‌های گنو/لینوکس می‌باشد که کاربردهای وسیع دیگری نیز از آن در دیگر ابزارهای کاربردی می‌شود. سورس این برنامه را می‌توانید از اینجا دریافت نمائید یا می‌توانید به وبسایت پروژه فارسی یا متن‌خوان فارسی این برنامه برای اطلاعات بیشتر مراجعه فرمائید. 

در انتهای جلسه و در بخش بحث آزاد نیز، دوستان به طرح سوالات خود مبادرت کردند که ازین میان می‌توان به اشنایی عضو جدیدی از گروه با اهداف گروه و سوالات متفرقه اشاره کرد. این جلسه در ساعت ۱۹:۳۰ خاتمه یافت.

طبقه‌بندی: 



برچسب ها : , ,