منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

گنوم ۳.۳۶ و مانجارو ۱۹.۰.۲

مدتی است که نسخه ۱۹.۰.۲ مانجارو لینوکس منتشر شده و در دسکتاپ گنوم اش از نسخه ۳.۳۶ استفاده کرده. من امروز از نسخه ۳.۳۴ آپدیت کردم و باید بگم که تغییرات بصری و پروفورمنس اینقدر محسوس بودن که وادارم کرد بعد از چند ماه بیام وبلاگ و بنویسم.


در این نسخه wayland در سطح کاربر نهایی پیشرفت های خیلی خوبی کرده و دیگه میشه بعنوان یک رابط گرافیکی پیشفرض ازش به خوبی استفاده کرد. خیلی از مشکلاتی که قبلا داشته حل شده.

تغییرات ریز و زیادی در برنامه های مختلف گنوم صورت گرفته. مخصوصا در settings. و از همه بارز تر لاک اسکرین هست که تغییرات چشم نوازی کرده.

یک تصویر نمونه از لاک اسکرین جدید. به همراه نوتیفیکیشن ها

پایداری سیستم هم بعد از آپدیت مانجارو از نسخه ۱۸ به ۱۹ کاملا حفظ شده. هیچ ایرادی در آپگرید به کرنل نسخه ۵ دیده نشد و همه چیز همون طوری که بود داره کار میکنه.

البته پس از آپدیت بعضی از افزونه های گنوم از کار می افتن که اجتناب ناپذیره و باید منتظر توسعه دهنده ها باشیم تا افزونه های خودشون رو بروز رسانی کنن. از همه بیشتر دلم برای افزونه Media Player تنگ میشه که مدتیه دیگه توسعه اش متوقف شده.

در کل به آپدیتش می ارزه. اگه هنوز این کار رو نکردید پیشنهاد میکنم در این تعطیلات که حتما در قرنطینه خانگی هستید و مقررات بهداشتی رو هم رعایت میکنید دستی به روی سیستمتون بکشید 

موفق و سلامت باشید. البته پیروز و تندرست