منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

۵ Pdf Reader برای کاربران اوبونتو

همانطور که قبلا هم گفته بودم فرمت PDF (Portable Document Format ) امروزه برای انتشار مطالب محبوبیت زیادی پیدا کرده و برای بازکردن آن ها به ابزاری تحت عنوان Pdf Reader یا Pdf Viewer نیاز است . برنامه های تحت ویندوز برای این فرمت زیاد است ومن امروز قصد دارم Pdf Reader هایی برای کاربران لینوکس محبوب اوبونتو معرفی کنم که به راحتی نصب وقابل استفاده می باشند:

۱٫ Adobe Acrobat Reader :

Adobe Reader را همه به خوبی می شناسند واین نام با فرمت Pdf گره خورده است .چنانچه از این برنامه تحت ویندوز استفاده می کنید و به آن عادت کرده اید و میخواهید در اوبونتو هم این ازاین ابزار برای باز کردن فایلهای پی دی اف استفاده کنید کافیست به سایت آن رفته ونسخه لینوکس آن را دانلود ودر اوبونتو با دستور زیر نصب نمایید:

دستور نصب :

sudo apt-get install acroread

2. Xpdf

این ابزار علاوه بر خواندن فایل های Pdf می تواند آنها را به فرت های دیگر تبدیل کند.

دستور نصب :

sudo apt-get install xpdf

3. Evince

این ابزار علاوه بر خواند ن فرمت PDF فرمت هایی چون PS ، EPS ، DVI را نیز می تواند بخواند و Pdf Reader برای دسکتاپ های Gnome می باشد .

دستور نصب :

sudo apt-get install evinc e

4. Kpdf

این ابزار هم برای استفاده در دسکتاپ KDE طراحی شده است.

دستور نصب :

sudo apt-get install kpdf

5. GV

این برنامه هم علاوه بر PDF فرمت PS (PostScript ) را هم می خواند و می تواند یک ابزار خواند فایل های پی دی اف با کارایی وکاربری آسان برای شما باشد.

دستور نصب :

sudo apt-get install gv

منبع —— ترجمه : آی تی بلاگ

1 دیدگاه برای این نوشته:

  1. \'\'MORTEZA:

    2009-May-09
    سلام من نیاز مبرمی به آپاچی در آبونتو دارم خواهشا لینک دانلود اگه داری برام بفرست به ایمیلم و یه مطالبی درباره نصب شبکه و پیکربندی شبکه محلی در لینوکس برام بفرست و نیز خواهشا درباره آپاچی و شیر کردن یه وب سایت در یک شبکه محلی برام بگید
    [email protected]

\"ارسال



برچسب ها : , , ,