منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

فروش ۲۰ میلیون رایانه اوبونتویی در سال ۲۰۱۲ ؟

درحالی که کمتر از ۲ هفته به انتشار نسخه ۱۲.۰۴ اوبونتو با پشتیبانی بلند مدت مانده اما نسخه های روزانه، آن قدر خوب، سریع و کم اشکال هستند که کاربران زیادی را برای تست و استفاده از آن به خود جلب کرده است. بهبود ها در این نسخه به قدری خوب است که نظر بسیاری را راجع به یونیتی تغییر داده و آن ها را به نسخه جدید علاقه مند کرده است. اما در همین رابطه مارک شاتلورث بنیان گذار اوبونتو در مصاحبه ای اعلام کرده است که انتظار فروش ۲۰ میلیون دستگاه کامپیوتر که به صورت پیش فرض اوبونتو دارند را در سال ۲۰۱۲ دارد.

\"\"

اینکه ۲۰ میلیون کاربر یا حتی بیشتر اوبونتو را دانلود کنند یا آن را روی دستگاه خود نصب کنند امری بدیهی است. اما مارک راجع به ۲۰ میلیون دستگاه که اوبونتو را بر روی خود دارند صحبت می کنند که این آمار با توجه به اینکه در حال حاضر تنها ۰/۰۱ درصد از کاربرن اوبونتو دستگاهشان به صورت پیش فرض آن را داشته بسیار بالاست و اگر این تعداد دستگاه اوبونتو آن هم تنها در سال ۲۰۱۲ فروخته شود یک موفقیت بزرگ دیگر برای گنو/لینوکس و اوبونتو خواهد بود. همچنین مارک شاتلورث در پاسخ به این سوال که آیا از ۲۰ میلیون هم بیشتر می شود؟ گفته:

آنچه ما بر اساس پیش بینی و تحقیقاتمان فکر می کنیم چیزی حدود همین تعداد است که با کمپانی هایی مانند ایسوس، دل، اچ پی، لنووو و کمپانی های کوچک تر خواهد بود.

منبع



برچسب ها : , , , , , , , ,