منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

Allura به مرکز توسعه آپاچی رسید

\"Apache

Allura، نرم‌افزاری که وبسایت سورس‌فورج از اون قدرت می‌گیره، به مرکز توسعه (انکوباتور) آپاچی تحویل داده شد. این نرم‌افزار از روز اول یک نرم‌افزار منبع‌باز تحت مجوز آپاچی بوده است.

مرکز توسعه یا همون انکوباتور آپاچی جائی هست که در آن پروژه هائی که تمایل به تبدیل به بخشی از تلاش‌های بنیادین  رو دارند قرار می‌گیرند. با ارائه Allura به این مرکز، توسعه دهنده‌های آن امیدوارند تا افراد و توسعه‌دهنده‌های بیشتری به آن علاقه پیدا کنن. همچنین توسعه دهنده‌های این نرم‌افزارتمایل بسیاری به توسعه بیشتر از پیش این نرم‌افزار رو دارند و سعی دارند با اضافه کردن ویژگی‌های مدرن‌تر، اون رو برای تمامی افراد قابل استفاده و تنظیم کنند.

Allura مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی تحت وب است که با زبان پایتون نوشته شده است و همچنین اجازه‌ی استفاده از پایگاه‌داده‌ی NoSQL به نام MongoDB، سرور جستجوی Solr و پلتفرم پیام‌رسانی RabbitMQ را به ما می‌دهد. علاوه بر این‌ها طیف وسیعی از امکانات رو  به توسعه دهندگان ارائه میده مانند توسعه  کد‌منبع فضاهای میزبانی وب، سیستم بحث و تبادل نظر،  سیستم پیدا کردن مشکل، ویکی، وبلاگ، لیست‌های پستی، ابزار مدیریت کد‌مخزن و ….

گفتنی هست که بنیاد آپاچی یک سازمان غیرانتفاعی است که به پروژه‌ها منبع‌باز کمک‌های مالی و فنی ارائه می‌دهد.

اگر شما هم تمایل دارید تا در توسعه این نرم‌افزار، در زمینه‌های کد‌منبع یا توسعه و ترجمه‌ی اسناد و همچنین طراحی رابط گرافیکی ، شرکت کنید می‌توانید به صفحه‌ی پروژه‌ی Allura در وبسایت سورس‌فورج مراجعه کنید.

مطالب مرتبط :

  1. RHEL ده ساله شد
  2. احتمال ایجاد مرکز نرم افزار فدورا



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , ,