منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

metasploit

\"\"

در این قسمت به بررسی و معرفی برنامه های حوژه امنیت و شبکه خواهیم پرداخت . اگر از خوانندگان این وبلاق هستید از این پس حوزه به بررسی خط فرمان و برنامه های شبکه و تست نفوذ خواهیم پرداخت . حال  برنامه metasploit چیست ؟

یک نرم‌افزار قوی برای نفوذ به سیستم‌های دیگر است. این نرم‌افزار امکان دسترسی به شل قربانی را به راحتی حتی بر روی ویندوز ۷ فراهم می‌کند . در حقیقت یک برنامه چند سکویی است که پیشنهاد میکنیم از سیستم عامل گنو/لینوکس استفاده شود.. .

metasploit یک برنامه پیشرفته اپن سورس است که در سال ۲۰۰۴ ایجاد شد  برای تست ، تشخیص نفوذ و حمله به صورت کد exploit می باشد .

حال exploit چیست ؟

اکسپلویت‌ یا همان کدهای مخرب، برنامه‌ها و کدهایی هستند که توسط یک یا چند هکر و یا محقق امنیتی برای اثبات و یا استفاده از آسیب‌پذیری امنیتی خاصی در یک نرم‌افزار،سیستم‌عامل و یا سخت‌افزار خاص نوشته می‌شوند.

این برنامه‌ها لزوما برای خرابکاری نوشته و منتشر نمی‌شوند، اهداف تحقیقاتی و آموزشی را نیز دنبال می‌نمایند، هرچند استفاده از این کدها برای نفوذ به سیستم‌های کاربران امری متداول می‌باشد.

امروزه خرید و فروش این کدها بصورت یک تجارت درآمده است، کدهای مخرب با توجه به نوع و دسته‌بندی آسیب‌پذیری مورد استفاده در آن و همچنین نوع سیستم‌های هدف و روش‌های کد نویسی گاهی تا صدها هزار دلار نیز بفروش می‌رسند .

برای دانلود و مشاهده توضیحات برنامه میتوانید به این لینک تشریف ببرید .



برچسب ها : ,