منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

معرفی اولترابوک اوبونتویی Dell XPS 13

Sputnik کد هوشمندانه ای است که Dell بر روی آخرین اولترابوک خودش یعنی Dell XPS L13 گذاشته و  آن را مجهز به آخرین نسل پردازشگر های INTEL کرده همچنین یکی از نکات قابل توجه این نوت بوک سیستم عامل آن است یعنی اوبونتو ۱۲.۰۴ است.

Dell در این مدل از مدلهای خوش نام XPS از توزیع محبوب لینوکس یعنی ۱۲.۰۴ ubuntu بهره برده است و از این رو انتظار می رود که بتواند به راحتی بازار فروش خود را پیدا کند یکی دیگر از نقاط قوت این نوت بوک هارد (SSD(256GB آن است که سرعت فوق العاده ای را در کنار پردازشگر i7 آن و ۴GB حافظه ی رم DDR3  برای کاربران به ارمغان می آورد  و می تواند تجربه ای به یاد ماندنی از کار با سیستم عاملی همچون Ubuntu باشد.

و این تجربه زمانی شیرین تر می شود که توسط  ”۳.Display ۱۳ با کیفیت پخش (HD(720p از نوع truelife  WLED lite Display به نمایش در آید و با کارت گرافیک قدرتمند Intel HD Graphics 3000 پشتیبانی شود.

وزن نه چندان زیاد و باتری قوی که با توجه به استفاده ی کاربر بین ۴ تا ۵ ساعت می تواند دوام آورد از دیگر مزایای این اولترابوک ابونتویی است

از دیگر ویژگی های XPS L13 می توان به دوربین۱.۳MP آن و سیستم پخش صدای تطبیق داده شده ی آن با  (ALSA (Advanced Linux Sound Architecture اشاره کرد.

و در انتها می توان از طراحی ساده و زیبای آن  و بدنه ی فلزی سیقل داده شده ی آن و البته استفاده از Ubuntu 12.04 سخن به میان آورد که در کنار دیگر امکانات جذاب این اولترابوک می تواند نقطعه قوتی در عصر دنیای آزاد و کاربران آن باشد همچنین جلوه ای زیبا تر از سیستم عامل محبوب Ubuntu 12.04  را به همگان معرفی می کند .



برچسب ها :