منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

با wubi خداحافظی کنید ، به فرزند Gwibber سلام!

۲۷ آوریل نزدیک می شود و تغییرات نمایان می شوند. در این میان ۲ اتفاق بر جسته وجود دارد. حذف wubi ، نصاب اوبونتو برای کاربران ویندوز، که اوبونتو را بسیار ساده در کنار ویندوز نصب می کرد و جایگزینی نرم افزار Friends با Gwibber توسط کنونیکال. در ادامه به بررسی این تغییر و تحولات می پردازیم.

مرگ wubi

یکی از ساده ترین روش های نصب اوبونتو در کنار ویندوز استفاده از wubi بود. هر چند به نظر بسیاری از کاربران این نصب یک نصب واقعی نیست. حالا با آمدن نسخه بتا اوبونتو ۱۳.۰۴ شاهد حذف این ابزار هستیم. امروز هم در کنار گزینه دریافت اوبونتو ۱۲٫۱۰ با این نصاب یک اخطار دیده می شود.

\"Selection_008\"

به نظر می رسد کنونیکال به طور جدی به مقابله با ماکروسافت و محصول این شرکت یعنی ویندوز پرداخته. این تغییرات می تواند جوابی به کارشکنی های ماکروسافت در مقابل اوبونتو باشد.

Friends، جایگزین Gwibber

بسیاری از کاربران پس از دریافت اوبونتو ۱۳.۰۴ بتا متوجه تغییری عجیب شدند. نرم افزار Gwibber از پیش نصب نشده بود. این نرم افزار که یک رابط برای شبکه های اجتماعی است یکی از محبوب ترین نرم افزار های اوبونتوست که از نسخه ۱۰٫۰۴ به صورت پیش فرض در اوبونتو نصب شده بود و حتی قبل از آن هم کاربران زیادی را به خود اخنصاص داده بود.

با معرفی ubuntu touch توسط کنونیکال و مشخص کردن استاندارد های جدید در طراحی نرم افزار ها باید منتظر چنین تغییراتی می بودیم. Gwibber با زبان پتیتون نوشته شده اما استاندارد جدید اوبونتو از ما QML می خواهد. توسعه دهندگان Gwibber هم دست به کار شدند و این نرم افزار را دوباره نوشتند. و این چیزیست که متولد شد:

\"Friends-App

Friends-App ، نسل بعدی Gwibber

رابط کاربری بسیار نزدیک به همان چیزیست که در نسخه آزمایشی ubuntu touch دیدیم. یک رابط زیبا ، ساده و تمیز. شبکه های اجتماعی زیادی توسط Friends پشتیبانی می شوند از جمله فیس بوک. امیدوارم در آینده شاهد ظهور نرم افزار هایی با رابط های کاربری این چنینی باشیم.

توجه کنید که هنوز Friends به طور پیش فرض در اوبونتو نصب نیست (به خاطر دلابل امنیتی) اما شما می توانید آن را به راحتی از مرکز نرم افزاری اوبونتو دریافت و نصب کنید:

Fiends در ubuntu software center – اوبونتو ۱۳.۰۴

برای نصب در اوبونتو ۱۲.۱۰:

sudo add-apt-repository ppa:canonical-qt5-edgers/qt5-proper
sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-sdk-team/ppa
sudo add-apt-repository ppa:super-friends/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install friends-app unity-lens-friends

در ادامه تصاویر بیشتری از این نرم افزار را مشاهده می کنید:

\"Status

\"Pull

\"Replying

\"inline

\"gwibber-input\"

منبع: omgubutu

نوشته با wubi خداحافظی کنید ، به فرزند Gwibber سلام! اولین بار در لینوکس سیزن , آموزش گنو / لینوکس پدیدار شد.



برچسب ها : , , , , , ,