منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

اوبونتو ۱۳.۱۰ کلید خورد

مارک شاتل‌ورث، بنیان‌گذار کنونیکال، نسخه‌ی بعدی اوبونتو را Saucy Salamander (سمندرِ جسور) معرفی کرد.

شاتل‌ورث، در روز انتشار اوبونتو ۱۳.۰۴، ذیل نوشته‌ای در وبگاه‌اش، با عنوانِ «The Supercalifragilisticexpialidocious Scorpionfish. Not» [سوپرکلی‌فرجیلیستیک‌اکسپیالی‌دوشس اسکورپیون‌فیش؛ نه] ضمن تشکر از همه‌ی اعضا و علاقه‌مندان به اوبونتو، و تبریک به همه، بابت انتشارِ Raring Ringtail، نام نسخه‌ی ۱۳.۱۰ ِ اوبونتو را «Saucy Salamander» عنوان کرد:

سمندر یکی از جادویی‌ترین آفریده‌های طبیعت است؛ آن‌ها نشانه‌ی آشکار یک طبیعت بکر اند. طبیعت بکر توصیف مناسبی از جهان جدیدِ پدیدآمده پیرامون اوبونتوی لمسی (Ubuntu Touch) است – برنامه‌های جدید، SDK ِ جدید، رابط کاربری جذاب. این، به نوعی اظهار سپاس به اجتماع عظیمی ست که گرد هم آمده اند، تا با هزاران برنامه‌ی تروتازه و شیک، محیط یکپارچه‌ای برای کاربر روی همه‌ی دستگاه‌ها، از تلفن‌همراه گرفته تا رایانه، فراهم کنند. ما جسور هم هستیم – زندگی کوتاه‌تر از آن است که سرسنگین یا خشک باشیم.

تنها پس از چند روز، دیروز، آدام کنراد (Adam Conrad) از کلیدخوردن برنامه‌نویسی و طراحیِ اوبونتو ۱۳.۱۰ خبر داد. رابطِ کاربریِ یونیتی در ۱۳.۱۰ قرار است بتواند، به صورت خودکار، خود را با همه‌ی دستگاه‌های الکترونیکی، از تلفن‌همراه گرفته تا تبلت و رایانه و حتا تلویزیون هوشمند، هماهنگ کند؛ و به آسانی به یکدیگر تبدیل شود.

نوشته اوبونتو ۱۳.۱۰ کلید خورد اولین بار در لینوکس سیزن , آموزش گنو / لینوکس پدیدار شد.



برچسب ها :