منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

یادگیری فریمورک Yii-بخش ۴

در قسمت سوم این مجموعه سری آموزشی با هم با ساختار فایلی این فریمورک آشنا شدیم و آموختیم که در این فریمورک هر فایل در کجا و برای چه کاری قرار گرفته است.

در ادامه سعی می کنیم تا نحوه ارتباط با بانک اطلاعاتی بوسیله این فرمورک را به طور اجمالی بیان کنیم. اگر مورد و اشکالی پیدا شد لطفا در قسمت نظرات آن را بیان نمایید.

بیشتر برنامه‌ها دارای دیتابیس می باشند. به عبارتی دیگر برای نگهداری داده ها و تنظیمات مربوط به هدف ایجادی خود، آنها را داخل بانک های اطلاعات ذخیره می کنند به همین جهت در این فریمورک، برای استفاده از دیتابیس باید نحوه اتصال آن با بانک های اطلاعاتی را تعریف کنیم. که این امر در فایل پیکربندی اصلی فریمورک به آدرس WebRoot/projectName/protected/config/main.php که در زیر مشخص شده است، صورت می گیرد:

return array(
	…..
	'components'=>array(
		…...
		'db'=>array(
			'connectionString' => 'mysql:host=localhost;dbname=testdrive',
			'emulatePrepare' => true,
			'username' => 'root',
			'password' => '',
			'charset' => 'utf8',
		),
	),
	….....
);

بوسیله این بخش Yii هر موقع که نیاز به اطلاعاتی از بانک اطاعاتی داشته باشد، به وسیله این قطعه کد بالا با آن مرتبط و عملیات لازم را انجام می دهد.
نکته: جهت استفاده از ویژگی‌های Yii برای تعامل و استفاده از بانک های اطلاعاتی، لازم است تا اکستنشن PHP PDO را در سرور فعال نماییم. زیرا استفاده از این اکستنشن معروف و کاربردی php یکی از امکانات این فریمورک می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به اینجا مراجعه نمایید.

خوب امیدوارم که تا اینجا مطالب مفید بوده باشند. حتما ادامه مطالب آموزشی را دنبال نمایید.

در ضمن از نظرات و بیان اشکالات و سوالات در قسمت نظرات فراموش نکنید.

The post یادگیری فریمورک Yii-بخش ۴ appeared first on دست نوشته های یک تازه کار.



برچسب ها : , , , , , , , , , , ,