منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

ایراد امنیتی در بیش از نیمی از سیم‌کارت‌ها

مدت مدیدی است که سیم‌کارت‌های موبایل‌های ما از دسترسی هکرها و نوابغ دنیای رایانه در امان هستند ولی در حدود سه سال است که محقق آلمانی Karsten Nohl توانسته راهی برای نفوذ در این محصولات نیز کشف کند که به واسطهٔ ایراد نرم‌افزاری و رمزنگاری استفاده شده در این ابزار است.
دو ایرادی که این فرد کشف کرده به واسطهٔ کدهای ضعیف و استاندارد امنیتی ضعیفی است که در بعضی از سیم‌کارت‌ها وجود دارد که به مهاجم این امکان رو می‌دهد که سیم‌کارت شما را به ویروس آلوده کند بعداز آلوده شدن سیم‌کارت، مهاجم این امکان را دارد تا از خط شما پیام‌های کوتاه بفرستد و یا مکالمات شما رو ضبط کند و یا تماس‌های شما را انتقال دهد. بعداز آزمایش‌های زیاد بر روی سیم‌کارت‌های بسیاری، این محقق امنیتی، این نتیجه رو گرفت که تمامی سیم‌کارت‌ها به این ایراد امنیتی آسیب‌پذیر نیستند.
این محقق امنیتی همچنین مژده داده‌است که هنوز خرابکاران سایبری زیادی از این ایرادات آگاهی ندارند ولی بعداز پخش شدن این خبر در زمان ۶ ماه و یا کمتر، زمان خواهد برد که این افراد هم به این تکنیک کرک کردن سیم‌کارت‌ها پی ببرند پس بهتر است که شرکت‌ها از همین امروز به فکر امن کردن محصولاتشان باشند.

منبع اصلی خبر


دیدگاه‌ها: (۱)

Mohamad Alahdadian <سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۷>

اپراتور های ایران هم این مشکل را دارند؟