منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

حس همکاری در پروژه‌های آزاد در ایران

در سایت آزادراه، علی حسینی دربارهٔ انگیزهٔ افراد در جامعهٔ نرم‌افزار آزاد می‌نویسد:
«عاملی که بیشتر از ثروت در مردم انگیزه ایجاد می‌کند آزادی آن‌ها در انتخاب مسیر حرکت است. آن‌ها علاقه دارند که با مدیریت ایده‌هایشان را به یک چیز ارزشمند تبدیل کنند.»
در ادامه جامعهٔ آزاد را زیبا تعریف می‌کند:
«در جامعه ما حکومت واضحی وجود ندارد و کل جامعه بر پایه فلسفه ساده‌ای شکل گرفته که در آن همه چیز باید برای اصلاح و بررسی آزاد باشد. چنین آزادی اجازه دامنه گسترده‌تری از همکاری و توسعه ایده‌ها را از طریق درک متقابل به ما ارائه می نماید. این فراخ بالی همچنین باعث همکاری مردمانی با ایدئولوژی و ایده‌های مشابه از سراسر جهان می‌شود.»
در آخر این مقاله دربارهٔ مخالفت‌ها صحبت می‌کند که به نظر من در ایران این مخالفت‌ها بسیار زیاد است و حس همکاری و ایجاد یک پروژه و رساندن آن به مرحلهٔ تولید در ایرانیان بسیار کم است به‌طوری که می‌بینیم نسبت به سایر کشورها ما ایرانیان در پروژه‌های جهانی جایگاهی به آن‌صورت نداریم.
به نظر شما این می‌تواند ناشی از چه چیزی باشد که حس همکاری و مشارکت ایرانیان در توسعهٔ نرم‌افزارهای آزاد این‌قدر پایین است؟ آیا می‌توانیم این را به حساب غرور و شاید احساسی بودن ایرانیان بگذاریم؟

منبع اصلی خبر


دیدگاه‌ها:

مهران <سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۱>

عدم آشنایی و بی سوادی

سعيد <سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۷>

شما مي‌دوني در ايران 10 ميليون نفر بيسواد هستند و 10 ميليون نفر ديگر فقط 5 ابتدايي دارند؟ http://baztab.net/fa/news/22460

هاشى <سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۹>

سلام اول بزاريد سخت افزار درست شه بعد نرم افزار

هاشى <چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۷>

منظورم اوضاع واقعى جامعه و سطح فكرى و فرهنگى جامعه است كه مردم نميتوانند با هم كار گروهى كنند و سر سازش با هم ندارند وحتى در چيز هاى كوچك نمى تونند با هم كار كنند ولازمه ى درست كردن اين فرهنگ خيلى چيز هاست وقتى اون ها درست شوند خود به خود چيز هايى مثل موضوع اشاره شده درست مى شوند

حامد رمضانیان <سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۹>

به نظر من نمیتونه علتش بی‌سوادی باشه. سه علتی که من بهش معتقدم اینه که: عدم پشتکار، غرور که اجازه نمیده همکاری شکل بگیره و practical نبودن

حامد رمضانیان <سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۲>

به نظر من افرادی که در محدودهٔ آی‌تی فعال هستند، تعدادشون در حد کافی و مورد قبوله

حامد رمضانیان <سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۷>

به نظر من عدم پشتکار نتیجه‌اش این میشه

حامد رمضانیان <سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۸>

این موضوع چه ارتباطی با سخت‌افزار داره؟!

مهران رهباردار <سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۴>

علت اصلیش عدم آشنایی اکثر افرادیه که با کامپیوتر سر کار دارم ! الان مثلا توی دانشگاه فردوسی خیلی از افراد از گنو/لینوکس مخصوصا اوبونتو استفاده می‌کنن اما اکثرشون از روند توسعه ‌اش خبر ندارن ! من شده ساعت‌ها با بعضی از دانشجو‌ها در مورد شیوه توسعه صحبت کردم ، به عنوان یه مثال دیگه دانشجو‌هایی هستند که از اکلیپس استفاده می‌کنن ولی نمیدونن که میتونن خودشون براش پلاگین بنویسن و توی توسعه‌اش سهیم باشند!

مسعود <پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۲>

چیزی که من توی جامعه محدود افرادی که باهاشون سرو کار دارم اینه که اکثر افراد زبان انگلیسی خوبی ندارند. این یکی از دلایل اصلی این فاصله با جامعه آزاد است. عدم آشنایی و بیسوادی رو که مهران اشاره کردند هم نتیجه مستقیم همین مشکل است. به عنوان مثال می تونید تصور کنید که چقدر تلاش برای ترجمه ویکی آرچ لینوکس صرف شد؟ این ویکی شاید هر هفته تغییر کنه بنابراین ترجمش کار بیهوده ایه.

Mahdi Ghaffari <سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۹>

به نظر من کار بیهوده‌ای نیست. تغییرات عمده خیلی کم پیش میان و یک بار ترجمه هر صفحه به طور کامل تا مدت‌ها میتونه بیس خوبی برای خیلی‌ها باشه