منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

۵ روش اجرای نرم‌افزار لینوکس در ویندوز

کاربران لینوکس اغلب می‌خواهند نرم‌افزار‌های ویندوز را در لینوکس اجرا کنند ،اما کاربران ویندوز هم می‌خواهند نرم‌افزار‌های لینوکس را در ویندوز اجرا کنند.به هر حال اگر شما به دنبال بهترین محیط توسعه‌یافته یا ابزار‌های خط فرمان قدرتمند هستید ،می‌توانید نرم‌افزار‌های لینوکس را بدون خروج از ویندوز اجرا کنید.

گزینه‌های مختلف زیادی برای اجرای نرم‌افزار لینوکس بر روی ویندوز وجود دارد .یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای اجرای نرم‌افزار ویندوز روی لینوکس این است که هر کسی می‌تواند ماشین مجازی با یک توزیع رایگان لینوکس ،بدون نیاز به مجوز نرم‌افزار را راه‌اندازی کند.

Virtual Machineها

ماشین ‌های مجازی به شما اجازه اجرای هر سیستم‌عاملی در ویندوز یا دسکتاپ شما می‌دهد.شما می‌توانید VirtualBox یا VMware Player رایگان رانصب کنید.فایل ISO یک توزیع لینوکس مثل اوبونتو را دانلود کنید ، و توزیع لینوکس را داخل ماشین مجازی مانند نصب در یک کامپیوتر معمولی ،نصب کنید.

وقتی نیاز به بوت کردن سیستم لینوکس خود دارید می‌توانید آن را در دسکتاپ ویندوز خود اجرا کنید. نیاز به راه‌اندازی مجدد سیستم یا نیاز به خروج همه‌ی برنامه‌های پشتی ویندوز خود ندارید.همه چیز بجز بازی‌ها و افکت‌های پیشرفته ۳D باید به خوبی کار کنند .

اگر شما اوبونتو یا احتمالاً یک نسخه مشتق شده از اوبونتو مثل Xubuntu را در ماشین مجازی نصب کردید.دسکتاپ یونیتی پیش‌فرض اوبونتو، از افکت‌های ۳D استفاده می‌کند و اینترفیس دسکتاپ روی ماشین مجازی مانند دسکتاپ‌های عادی به نرمی کار نمی‌کند.Xubuntu از Xfce استفاده می‌کند که بسیار سبک‌تر است.

حتی اگر شما سعی به استفاده از حالت seamless در VirtualBox یا حالت unity در Vmware برای اجرای برنامه‌های کاربردی لینوکس به طور مستقیم روی دسکتاپ شما کنید– که در ماشین مجازی اجرا خواهد شد ،اما پنجره‌ی آن‌ها روی دسکتاپ ویندوز ،به جای یک پنجره مجزای ماشین مجازی نمایش داده خواهد شد.

5way-1

Cygwin

Cygwin یک مجموعه از ابزارهایی است که محیطی شبیه به لینوکس را در ویندوز ارائه می‌دهد.این یک روش برای اجرای برنامه‌های موجود در لینوکس بر روی ویندوز نمی‌باشد.نرم‌افزارها باید مجدد کامپایل شده باشند.به هر حال ،نرم‌افزار‌های زیادی در حال حاضر مجدد کامپایل شده می‌باشند.Cygwin به شما ترمینالی شبیه به لینوکس و محیط خط فرمان با بسیاری از برنامه‌های خط فرمان که در حال حاضر مورد استفاده شما می‌باشد ،می‌دهد.

این راه حل برای کاربران که utilitie‌های حیاتی لینوکس روی ویندوز را از دست دادند ایده‌آل می‌باشد.این یک روش برای اجرای کامل دسکتاپ لینوکس نیست.

5way-2

نصب اوبونتو از طریق Wubi

این روش از لحاظ فنی ،نصب لینوکس است نه اجرای نرم‌افزار‌های لینوکس روی ویندوز.شما باید هر دفعه که می‌خواهید از سیستم لینوکس استفاده کنید ،به شرط آنکه در یک پیکربندی بوت دوگانه استاندارد نصب شده باشد سیستم را راه‌اندازی مجدد کنید.

به هرحال Wubi اوبونتو را به صورت نرمال نصب نمی‌کند.در عوض ، یک فایل خاص روی پارتیشن ویندوز ایجاد می‌کند که آن فایل به عنوان درایو اوبونتو مورد استفاده قرار می‌گیرد.این بدان معناست که شما می‌توانید اوبونتو را بدون هیچ پارتیشنی نصب و از آن استفاده کنید و اوبونتو را از Control Panel ویندوز بعد از اتمام کارتان می‌توانید حذف کنید.

اگر ظاهر پارتیشن‌بندی آن‌ چیزی است که باعث به عقب برگشتن شما می‌شود ،Wubi را امتحان کنید.عملکرد آن به خوبی یک نصب معمولی لینوکس ،زمان خواندن و نوشتن دیسک نیست ،اما باید از ماشین مجازی سریع‌تر باشد.

5way-3

برنامه های منتقل و کامپایل شده

خیلی از برنامه‌های رایج لینوکس در حال حاضر به ویندوز منتقل شده‌اند و نسخه‌های کامپایل شده به صورت آنلاین در دسترس می‌باشد.اگر شما واقعاً Emacs را از دست دادید ، شما می‌توانید نسخه‌ی ویندوز Emacs را پیدا کنید.اگر شما برنامه‌ی خواصی را در ویندوز می‌خواهید اجرا کنید ،گوگل سرچ را برای نام آن برنامه و “Windows” انجام دهید.یک شانس خوب برای پیدا کردن نسخه‌ای از برنامه که به ویندوز منتقل شده است دارید.

5way-4

توزیع های مبتنی بر coLinux

coLinux مخفف برای لینوکس تعاونی است.یک روش ساده برای اجرای لینوکس در کنار هسته‌ی ویندوز می‌باشد که عمل‌کرد بسیار سریع‌تر از اجرای ساده لینوکس در ماشین مجازی دارد.

این یک ایده‌ی بسیار خوبی است اما یک مشکل دارد.coLinux هنوز نسخه‌های ۶۴bit ویندوز را پشتیبانی نمی‌کند.برای این‌کار شما نیاز به نسخه‌ی ۳۲bit ویندوز بر روی ماشین خود خواهید داشت.coLinux در طول بیشتر از دوسال هنوز نسخه‌ی جدیدی منتشر نکرده است ، به نظر می‌رسد توسعه‌ی آن متوقف شده یا خیلی آهسته حرکت می‌کند.

شما ممکن است که بخواهید Portable Ubuntu Remix را تست کنید. این توزیع مبتنی بر coLinux که آخرین بار در سال ۲۰۱۱ به روز شده است.بنابراین یک مقدار قدیمی است اما انتخاب‌های دیگر مانند andLinux حتی قدیمی‌تر هستند.andLinux آخرین‌ بار در سال ۲۰۰۹ به روزرسانی شده است.

اگر برای شما استفاده از نرم‌افزار‌های قدیمی لینوکس و نسخه‌ی ۳۲bit ویندوز مهم نیست ،توزیع‌های مبتنی بر coLinux یک گزینه‌ی عالی هستند.

افرادی که تجربه‌ی کامل لینوکس را می‌خواهند احتمالاً ماشین مجازی را انتخاب می‌کنند،اگر هم کسی فقط یک برنامه را می‌خواهد بهتر است که نسخه‌ی انتقال داده شده برای ویندوز را پیدا کند.

منبع

cheers!



برچسب ها :