منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

کمپین افزودن زبان فارسی به سیستم‌عامل ios

جمعی از فعالان فارسی‌زبان فضای مجازی و کاربران محصولات شرکت اپل، بخصوص سیستم عامل ios برای اضافه شدن زبان فارسی و تقویم جلالی به سیستم ios یک کمپین اینترنتی راه انداخته‌اند.
با کاهش برخی تحریم‌های ایالات متحده آمریکا در زمینه ارائه خدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به کاربران ایرانی، ارائه خدمات فارسی از شرکت‌های عمده بین‌المللی از جمله اپل و گوگل افزایش یافته است.
در این شرایط جمعی از فعالان فضای مجازی با راه‌اندازی وب‌سایتی در حال جمع‌آوری امضا برای ارائه درخواست خود به شرکت اپل هستند.

منبع اصلی خبر

Google+ Google+ Google+


دیدگاه‌ها: (۹)

سعید رسولی <دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸>

البته اینطور هم نیست که دودستی تقدیم ان‌اس‌ای کنن بیشتر. ان‌اس‌ای داره بدون اجازهٔ اونا دیتاها رو می‌دزده. همین دیروز خوندم که مارک زوکربرگ بهشون به طرز طعنه‌آمیزی اعتراض کرده بود (تازه فیس‌بوک که بدتر از گوگل و ماکروسافت هست اینطوریه)

سعید رسولی <دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱>

سرچ کن mark zuckerberg NSA
مثلاً
http://www.theatlantic.com/technology/archive/2013/09/mark-zuckerbergs-advice-to-the-nsa-communicate/279814/

سعید رسولی <دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶>

من اصلاً از اپل خوشم نمیاد. ولی حداقل توی OSX میشه تقویم کل سیستم رو جلالی کرد.
توی لینوکس و ویندوز همچین چیزی وجود نداره. فقط توی KDE هست که اونم فکر می‌کنم خیلی اشکال داره …
خودم یه تقویم جلالی به نام استارکل برای لینوکس نوشتم ولی مثلاً یوزر نمی‌تونه توی file manager و سایر برنامه‌ها، تاریخ‌های جلالی ببینه.

دانیال بهزادی <شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵>

خب باید دید دلیلی که برای رد کردنش دادن چی بوده! البته الآن و با تغییرات انقلابی GTK 3 فکر کنم اون طرح بتونه بیش‌تر مورد استقبال قرار بگیره.
راستی کدهاش کجا هست؟ نهایتاً خودمون پیاده‌سازیش می‌کنیم تو گنوم و یه توزیع برمبنای GTK فورک شده از پروژه‌ی اصلی می‌زنیم دیگه!

ساسان <یک‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷>

چقدر این خبر غم انگیزه.
کاربران ایرانی باید به یه شرکت آمریکایی (که اطلاعات شخصی تمام کاربرانش رو دودستی تقدیم NSA می‌کنه) التماس کنن که پشتیبانی از زبان و تقویمشون رو به سیستم بسته‌اش اضافه کنه.