منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

انتشار ردهت انترپرایز لینوکس ۶.۵

روز ۳۰ آبان ۱۳۹۲ معادل ۲۱ نوامبر ۲۰۱۳، ردهت آخرین نسخه از سری 6.x پلتفرم تجاری خود را معرفی کرد. طبق توضیحات ردهت، انترپرایز لینوکس ۶.۵ برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند پروژه‌های بزرگ و پیچیده‌ی آی‌تی راه‌اندازی کنند. ردهت به عنوان مثال به سیستم‌های ابری هیبریدی اشاره می‌کند. تغییرات نسخه‌ی ۶.۵ نسبت به ویرایش قبلی عمدتا بهبودهای امنیتی و تغییراتی برای بهبود ثبات و کارایی، شبکه و مجازی سازی بوده است.

سیستم‌عامل Red Hat Enterprise Linux (RHEL) یکی از توزیع‌های تجاری لینوکس است که توسط شرکت ردهت و براساس توزیع رایگان و غیرتجاری فدورا ساخته شده است. در واقع ردهت از فدورا به عنوان Upstream یا به عبارت ساده‌تر نسخه‌ی پیش‌زمینه‌ی ردهت انترپرایز استفاده می‌کند.

RHEL از ۶ معماری مختلف پشتیبانی می‌کند. به صورت پیش فرض از Gnome به عنوان میزکار گرافیکی استفاده می‌کند و مانند دیگر توزیع تحت نظر ردهت، فدورا، از سیستم پکیج RPM و نرم‌افزار Yum برای مدیریت بسته‌هایش بهره می‌برد.

با این‌که ردهت درمورد منتشر کردن دوباره پلتفرم تجاری خود بسیار جدی است اما سورس کد انترپرایز لینوکس را به صورت رایگان منتشر می‌کند. به همین دلیل توزیع‌های مختلفی براساس آن ساخته شده از جمله CentOs و Scientific Linux ،Oracle Linux که از این بین CentOS که در واقع نسخه‌ی Community پلتفرم تجاری RHEL است، بسیار مشهور و پرکاربرد است.

طبق گفته‌ی ردهت، این نسخه تا تاریخ 2020/11/30 پشتیبانی خواهد شد. نسخه‌ی بعدی RHEL نسخه‌ی ۷ است که براساس فدورا ۱۹ خواهد بود.

The post انتشار ردهت انترپرایز لینوکس ۶.۵ appeared first on لینوکسی‌ها.



برچسب ها :