منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

انواع رسانه ها (فایل های iso) برای نصب سیستم عامل سولاریس

سولاریس سیستم عاملی مبتنی بر یونیکس و غیر اپن سورس (Closed Source ) که پیشتر توسط شرکت سان مایکروسیستم ایجاد و توسعه داده می شد و پس از خریده شدن توسط شرکت اوراکل تحت نام Oracle Solaris انشتار داده می ششود که آخرین نسخه آن Oracle Solaris 11 بوده و برای دو معماری SPARC و Intel توسعه داده شده است. سولاریس تنها برای نسخه 64 بیتی توسعه داده شده است و به دو صورت Text Installو Live Media انشتار داده شده است. Text Install برای دو معماری اینتل و SPARC قابل دانلود است و محیط گرافیکی نصب نخواهد شد اما قابل نصب پس از نصب سیستم عامل می باشد. در این مطلب می توانید نصب Text Install را بخوانید. در سایت اوراکل باید یکی از فایل های زیر را دانلود کنید.

Live Media یک Live DVD بوده و به این معنی که می توانید سیستم عامل سولاریس را بدون نیاز به نصب بر روی هارد دیسک بوت کنید و با محیط آن کار کنید. همچنین می توانید پس از بوت شدن و ورود به محیط و دسکتاپ سیستم عامل توسط آیکون Install Oracle Solaris آنرا بر روی هارد نصب کنید که قاعدت محیط گرافیکی (میزکار گنوم) را خواهید داشت.

Live Media تنها برای اینتل 64 بیتی در دسترس می باشد و برای نصب نیاز به 1 گیگابایت حافظه RAM و 13 گیگابایت فضای هارد دارد. می توانید روش نصب آنرا از اینجا بخوانید.



برچسب ها : ,