منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نصب Brackets روی Ubuntu 14.04 و Mint 17

اغلب کاربرانی که دستی در کد نویسی و طراحی وب سایت دارند پس از مهاجرت به دنیای گنو/لینوکس سعی می کنند بهترین برنامه ها را در رابطه با زمینه کاری خود پیدا نمایند.  در این راه انتخاب های فراوانی پیش روی این دسته از کاربران قرار دارد ، شاید برنامه ای که امروز قصد معرفی کردن آن را داریم یکی از همین بهترین ها باشد. Brackets توسط شرکت Adobe تحت لیسانس MIT License به صورت متن باز منتشر گردیده و تمرکز خود را روی استفاده طراحان وب و توسعه دهندگان Front end قرار داده است. این برنامه دارای محیطی بهینه شده جهت کد نویسی به زبان های HTML,CSS,JS است. هر چند که توسعه دهندگانی که از زبان هایی همچون Ruby,Python,PHP استفاده می کنند هم میتواند از آن استفاده نمایند. در پایان اگر مشتاق به امتحان کردن این برنامه هستید میتوانید از دو راه برنامه را بر روی اوبونتو یا مشتقات آن نصب نمایید .

.

افزودن مخزن Webupd8

این مخزن برای توزیع هایی با پایه دبیان استفاده میشود. دستورات زیر را در ترمینال اجرا نمایید تا Brackets نصب گردد.

sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/brackets
sudo apt-get update
sudo apt-get install brackets

.

نصب بسته باینری

به این آدرس بروید و بسته باینری برنامه را در قالب یک فایل deb بارگزاری نمایید ، سپس میتوانید با دو بار کلیک کردن بر روی بسته و استفاده از Ubuntu Software Center آن را نصب نمایید یا این که دستور زیر را در ترمینال اجرا کرده تا برنامه نصب گردد .

sudo dpkg -i packagename.deb

 .

حذف Brackets

اگر Brackets نتوانست پاسخگوی نیاز های شما باشد و قصد داشتید آن را از روی اوبونتوی خود حذف کنید دستورات زیر را اجرا نمایید .

sudo apt-get remove brackets
sudo add-apt-repository --remove ppa:webup8team/brackets

 در صورتی که بسته باینری برنامه را نصب کرده اید میتوانید از طریق Ubuntu Software Center برنامه را حذف نمایید.

 

adobe-brackets-live-edit-and-preview



برچسب ها : , , , ,