منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

چند تا نکته در مورد آپدیت بوسیله pacman در مانجارو

همونطور که میدونید مدیر بسته ها در مانجارو pacman هست. چند تا نکته در مورد آپدیت سیستم بوسیله pacman از ویکی مانجارو اینجا خلاصه میکنم که دم دست باشه.
۱- اول از همه باید مناسب ترین سرورهای مخازن رو پیدا کنیم. برای این کار با این دستور اول لیستی از همه ی مخازن تهیه میشه  و سپس شما میتونید دونه دونه زمان پاسخگویی اون سرور رو ببینید و انتخابش کنید تا وارد لیست مخازن سیستم شما بشه
sudo pacman-mirrors -i -c all

۲- و بعد از اینکه چند تا از سریعترین ها رو انتخاب کردین با این دستور اون ها رو به ترتیب سرعت لیست میکنه
sudo  pacman-mirrors -g
۳- حالا لیست بسته ها رو از روی این مخازن جدید بروز رسانی میکنیم
sudo pacman -Syy
۴- بعد با این دستور دیتابیس بسته ها رو بهینه میکنیم
sudo  pacman-optimize && sync

۵- بعد با این دستور اقدام به بروز رسانی بسته ها میکنیم
sudo pacman -Su
البته وقتی در قدم اول لیستی از همه ی مخازن موجود تهیه میکنیم، این لیست میشه لیست پیشفرض ما. و هر وقت که ISP ما عوض شه یا به جای دیگه ای مسافرت کنیم، باید لیست رو از اول تهیه کنیم تا بازده بیشتری بتونیم داشته باشیم.
اما بعد از اینکه آپدیت سیستم تموم شد، کلی بسته دانلود میشه. بنابراین کلی حجم از فضای هارددیسک ما اشغال میشه. برای اینکه بتونیم بطور محافظه کارانه فقط آخرین دو نسخه ی دانلود شده از بسته ها رو در cache نگه داریم و مابقی رو پاک کنیم از این دستور میتونیم کمک بگیریم
sudo  paccache -rvk2
برای این میگم دو تا از آخرین بسته ها رو نگه داریم که ممکنه با آپگرید سیستم دچار مشکل بشیم و مجبور بشیم اون بسته ای رو که سالم بوده از حافظه cache دوباره نصب کنیم.