منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

PHPresentation


چندی پیش توسط یک مجموعه‌ی آموزشی موظف به ایجاد چندین پرزنتیشن (presentation) چند صد صفحه‌ای شدم!

خوب ابتدای کار خیلی ساده به نظر می‌رسید، نرم‌افزار openoffice به راحتی نتونست جواب کارم رو بده و شدیدن لنگ می‌زد. سپس دنبال معادل‌های آزاد دیگه رفتم و باز هم هیچ‌کدوم جواب مطلوبی ندادند و همه در باگ غوطه‌ور بودند! سپس سراغ به‌ترین محصول مزخرف‌ترین شرکت نرم‌افزاری دنیا رفتم و باز هم نتیجه‌ای که می‌خواستم رو به هیچ عنوان نتونستم به دست بیارم!

در نرم‌افزارهای موجود، نمی‌شد پروفایل برای استایل یک قسمت از متن ایجاد کرد (می‌شد، اما هم‌شون شدیدن باگی بودند). نمی‌شد کدهای برنامه‌هایی که قرار بود توی اسلایدها باشند رو رنگی کرد و این کار باید دستی انجام می‌شد (چقدر احمقانه!).

خلاصه دنبال یک نسخه‌ی HTML توی اینترنت بودم تا با نوشتن HTML حداقل بتونم شدیدن در استایل دادن و استاندارد کردن اسلایدهام مانور بدم. خلاصه این‌که به محصولی با نام S5 رسیدم که نمی‌دونم چرا تو ایران فیلقره!

محصول فوق به تنهایی پر از باگ‌های جاوااسکریپت بود و شدیدن شخصی نوشته شده بود و نیاز به تغییرات اساسی داشت. ضمن این‌که اتوماتیک شدن برخی کارهام و تولید اسلایدها برام مهم بود تا از دوباره‌کاری جلوگیری کنم. و در نهایت، محصول نوشته شده، یه چیزی شد به اسم PHPresentation که توی github هوست شده.

در حال حاضر برای کار کردن با این محصول باید یک سری فایل متنی رو برای پرزنتیشن‌ها تغییر بدید. هر فایل شامل تعداد نامحدودی اسلاید است که محتوای خاص خودشون رو دارند.

برای کار کردن خودم، تغییر فایل متنی خیلی معقولانه‌تر به نظر میاد(!) اما برای کاربران دیگه، دارم بخش گرافیکی‌ای برای ایجاد اسلاید و پرزنتیشن ایجاد می‌کنم که هنوز نسخه‌های اولیه‌اش رو داره طی می‌کنه!

همین دیگه. اگر نظری بود بفرمایید. اگر فکر می‌کنید ازتون کمکی بر میاد هم با من تماس بگیرید. ممنون.
ادامه مطلب «PHPresentation»



برچسب ها :