منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

ارائه انقلاب وب‌کامپوننت‌ها و کارگاه گوگل پلیمر


در آخرین روز‌های تیر ماه ۹۵ نخستین همایش توسعه‌دهندگان وب ایران به مدت دو روز برگزار شد. روز اول این همایش، ۳۰ تیر ماه، به تکنولوژی ‌های مرتبط با CSS و روز دوم آن به تکنولوژی‌های پیرامون JavaScript اختصاص داشت.
در روز دوم این همایش، من ارائه‌ای با عنوان انقلاب وب‌کامپوننت‌ها (Web Components Revolution) و کارگاهی تحت عنوان پیاده سازی یک داشبورد کامل بر پایه Web Components و Polymer داشتم. بازخوردهایی که به صورت حضوری و غیرحضوری (شبکه‌های اجتماعی) دریافت کردم، نشان‌دهنده علاقمند شدن توسعه‌دهندگان به این مباحث بود.

انقلاب وب‌کامپوننت‌ها

صبح روز دوم، ارائه‌ای با موضوع Web Components Revolution برای مدعوین داشتم. این ارائه شامل معرفی وب‌کامپوننت‌ها، تعاریف و نحوه استفاده از آن‌ها بود. در زیر فایل مربوط به ارائه را مشاهده می‌فرمایید:

کارگاه پیاده سازی یک داشبورد کامل بر پایه Polymer

همچنین بعد از ظهر همان روز کارگاهی با عنوان پیاده سازی یک داشبورد کامل بر پایه Web Components و Polymer برگزار کردم که با استقبال شرکت‌کنندگان همراه شد. هدف از این کارگاه معرفی و آموزش مفاهیم پایه‌ای پلیمر و وب‌کامپوننت‌ها بود. با توجه به زمان محدود کارگاه، یک ساعت، امکان ارائه تمامی جزئیات وجود نداشت. با وجود این تلاش کردم تا مهم‌ترین مباحث را خدمت دوستان ارائه دهم. مخزن مربوط به برنامه کارگاه بر روی گیت‌هاب بارگزاری شده است.
نمایی از برنامه داشبورد بر پایه پلیمر و وب‌کامپوننت‌ها
نمایی از برنامه داشبورد بر پایه پلیمر و وب‌کامپوننت‌ها
نمایی از برنامه داشبورد بر پایه پلیمر و وب‌کامپوننت‌ها
نمایی از برنامه داشبورد بر پایه پلیمر و وب‌کامپوننت‌ها

همایش بعدی، Coder Conf

اگر برنامه‌نویس ویا علاقمند به یادگیری و دورهمی هستید، بیست هشتم همین ماه (مرداد ۹۵)، همایشی تحت عنوان Coder Conf برگزار خواهد شد. من عضو تیم داوری این همایش هستم. ممکن‌ است در این همایش موضاعات جدیدتری را در زمینه Web Component ها و Google Polymer ارائه کنم. همچنین در صورتیکه محدودیت زمانی نداشته باشیم، کارگاه پلیمر را بار دیگر و با مطالبی متفاوت‌تر برگزار خواهم کرد. برای ثبت‌نام به وب‌سایت Coder Conf مراجعه نمایید.
همایش Coder Conf
همایش Coder Conf



برچسب ها : , , ,