منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

آغاز سری مطالب آموزشی MongoDB در اوپن مایند

در هجده مطلب سریالی آتی که روی وبسایت اوپن مایند منتشر خواهد شد، ما ضمن معرفی سیستم مدیریت پایگاه داده MongoDB، به شما یاد خواهیم داد که چطور پایگاه داده بسازید، داده ها را اضافه کنید، روی داده ها پرس و جو (کوئری) انجام دهید، روابط (relationships) میان داده ها را ایجاد کنید و بسیاری دیگر. پس با در سری مطالب آموزشی MongoDB در وبسایت اوپن مایند همراه باشید.

پیش از ارائه لیست عناوین مطالب این سری و ذکر یک مقدمه، خوب است بدانید که از این آدرس تمام مطالب این سری در دسترس هستند؛ و همچنین دیگر مطالب مرتبط به MongoDB در این صفحه موجود هستند.

لیست عناوین سری آموزشی MongoDB :

 

MongoDB یک سیستم مدیریت پایگاه داده منبع باز (open source DBMS) است که مدل داده سند-محور یا document-oriented استفاده می کند. این سیستم مدیریت امروزه همه جا حضور دارد و توسط برخی از بزرگترین شرکت های جهان از جمله Facebook ، Google ، Adobe ، Forbes ، eBay و بسیاری دیگر استفاده می شود. بنا به بررسی وبسایت db-engines که نتایج خود را در (+) این صفحه منتشر می کند، MongoDB پنجمین سیستم محبوب و پر استفاده در میان تمام انواع سیستم های پایگاه داده و اولین در دسته NoSQL هاست.