منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

اندی روبین: اندروید ۴.۰ تا پایان سال کد باز می‌شود

با توجه به گفته‌های این هفته‌ی اندی روبین، نائب رئیس ارشد گوگل در بخش تلفن همراه، در کنفرانس AsiaD در هنگ کنگ، تایید کرد که کد منبع نسخه بعدی اندروید، نسخه‌ی ۴، به شکل کد باز تا «چند هفته‌ی دیگر» بعد از انتشار گوشی به تازگی معرفی شده‌ی گلکسی نکسوس در ماه آینده منتشر می‌شود.

\"\"

این انتشار با نام مستعار «بستنی حصیری» – Ice Cream Sandwich – اولین بار دیروز، ۱۹ اکتبر، در کنار دستگاه جدید گلکسی نکسوس در کنفرانس مشترک گوگل و سامسونگ معرفی شد. نسخه‌ی جدید این سیستم‌عاملِ تلفن‌های همراه شامل امکاناتی از نسخه‌ی فعلی، ۲.۳ «نان زنجفیلی»، و نسخه ۳ «شانه عسلی» برای دستگاه‌های لوحی، است. در حالی که گزارش شده است این نسخه هم بر روی دستگاه‌هایی با صفحه‌های بزرگ و هم بر روی دستگاه‌هایی با صفحه‌های کوچک اجرا می‌شود، اما هنوز تنها بر روی گوشی گلکسی نکسوس نمایش داده شده است.

با اشاره به تلفن‌های اندروید موجود، رابین عنوان کرد که بروزرسانی‌هایی از نسخه ۲.۳ به ۴.۰ از نوامبر امسال بر روی دستگاه‌هایی نظیر نکسوس اس آغاز خواهد شد. همچنین، برای مثال، تلفن تازه معرفی شده Motorola RAZR که با اندروید ۲.۳.۵ روانه بازار می‌شود، باید تا اوایل سال ۲۰۱۲ این بروزرسانی را دریافت کند. در بیانیه‌ای، HTC عنوان کرده است که «در حال حاضر در حال بررسیِ» بستنی حصیری است تا برنامه بروزرسانی خود را تعیین کند: «در حالی که هدف ما بروزرسانی حداکثر دستگاه‌های عرضه شده اخیر است، ما ابتدا در خصوص کارایی و پایداری هر دستگاه متعهد هستیم». سونی اریکسون نیز تایید کرده است که تلفن‌های Xperiaی سال ۲۰۱۱ آنها نیز اندروید جدید را دریافت خواهند کرد.

در حالی که گوگل کد منبع انتشارهای پیشین، نسخه‌ی ۱ و ۲ را بر روی پرتال پروژه‌ی کد باز اندروید منتشر کرده است، آنها هنوز کدهای نسخه ۴ «شانه عسلی» را منتشر نکرده‌اند. در ما مه، گوگل اعلام کرد که کد منبع شانه عسلی تا بعد از انتشار بستنی حصیری منتشر نخواهد شد؛ اطلاعات تکمیلی بیشتری در این خصوص اعلام نشد.

لینک‌های دانلود اجزاء دیگر اندروید که بر پایه گواهینامه‌ی GPL هستند به علاوه‌ی SDK اندروید، نظیر هسته و پرونده‌های پلتفرم، در حال حاضر از طریق یک پست در صفحه‌ی اندروید در سرویس گروهِ گوگل موجود است. کد منبع نسخه‌های ۱ و ۲ در این صفحه موجود است.



برچسب ها : , , , , , , , , ,