منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

شروع به کار Qt Project

برنامه‌ی ایجاد استقلال بیشتر Qt از نوکیا با فعال‌سازی پایگاه qt-project.org یک مرحله جلوتر رفته است. در ماه سپتامبر، نوکیا اعلام کرد که در حال ایجاد یک بنیاد غیرانتفاعی برای میزبانی از زیرساخت‌های این واسط کاربریِ مبتنی بر ++C است. نوکیا اعلام کرده است که زیرساختی که این بنیاد آن را مدیریت می‌کند، هم‌اکنون و تنها چند روز قبل از کنفرانسِ «روزهای توسعه‌دهندگان Qt» از ۲۴ تا ۲۶ اکتبر، در دسترس است.

\"\"

ایده‌ی پشت این بنیاد و زیرساخت جدید، هموار کردن راه‌ها برای مشارکت کنندگان Qt است. در ضمنِ اعلام آغاز به کار این پایگاه، لارنس نول – Lars Knoll – مدیر R&D در واحد کسب و کار نرم‌افزار Qt در نوکیا، می‌گوید: «تمام توسعه‌ها در یک محل واحد با دسترسی تمام افراد در زمان واحد، انجام می‌شود. دیگر کدهای جدا از هم به شکل (کدهای نوکیا در برابر کدهای دیگران) وجود نخواهند شد. چیزی که شما می‌بینید، همان چیزی است که ما می‌بینیم».

سایت جدید با سرصفحه‌ی «در Qt مشارکت کنید» آغاز بکار کرده است، و حاوی مستندات، هم برای برنامه و هم برای پروژه، مخازن کد منبع (که در حال حاضر فقط قابل خواندن است)، سیستم گزارش باگ، ابزار بازنگری کد Gerrit، و اطلاعاتی در خصوص جنبه‌های قانونی پروژه نظیر گواهینامه‌ی مشارکت (PDF) است.

(منبع)



برچسب ها : , , ,