منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

دفاع رئیس موزیلا از روند انتشار سریع فایرفاکس

بنیاد موزیلا اوایل سال میلادی جاری با تغییر برنامه زمانبندی انتشار فایرفاکس و سرعت بخشیدن به انتشار نسخه های جدید این مرورگر محبوب ، هم اکنون با انتقادات و شکایاتی از طرف گروهی از کاربران روبرو شده است. Mitchell Baker رئیس بنیاد موزیلا با دفاع از برنامه زمانبندی سریع انتشار فایرفاکس بیان داشت:

\"\"

یک مرورگر همچون وسلیه نقلیه ای می باشد که در اختیار اینترنت قرار گرفته و اینترنت نیز با سرعت بسیار زیاد در حال حرکت می باشد. به طور فلسفی من اعتقاد ندارم محصولی که با سرعت یک نرم افزار دسکتاپ سنتی حرکت می کند می تواند در فعال نمودن اینترنتی که در آن همه چی به طور لحظه ای اتفاق می افتد ، تاثیر گذار باشد. بنابراین ارائه قابلیت ها در زمان آماده شدن آنها ضروری بوده و دستیابی به آن جز با روش انتشار سریع محقق نمی شود. اگر ما این کار را انجام ندهیم ، مرورگر تبدیل به عاملی محدود کننده در مقایسه با پیشرفت و قابلیت های اینترنت خواهد شد.

خانم Baker در مطلبی که در وبلاگش منتشر کرده افزود ، همچنان کارهای دیگری باقی مانده تا روند انتشار سریع بهتر انجام شده و برای کاربران مفیدتر واقع شود. او همچنین گفت که تا قبل از نهادینه شدن روند انتشار سریع ، گاهی اوقات قابلیت ها و ویژگی های جدید و آماده ای جهت ارائه به کاربران وجود داشت ولی توسعه دهندگان مجبور بودند مدت زمانی نزدیک به یک سال منتظر بمانند و سپس این قابلیت های جدید را در قالب نسخه ای جدید به کاربران ارائه نمایند. او در پایان بیان داشت که ما باید حرف های کسانی را که با مشکل مواجه شده اند بشنویم و راه کارهایی را برای حل مشکلات آنها از جمله در موارد استفاده حرفه ای و سازگاری افزونه ها ارائه کنیم.

\"ارسال



برچسب ها : , , , , , ,