منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

مصاحبه وبلاگ Linux, BSD, and everything else با تیم توسعه پروژه Chakra

دوستانی که پروژه چاکرا را دنبال می کنند و یا از کاربران آن هستند می دانند برخلاف پایداری بالا و سرعت توسعه آن ٫ تیم توسعه این پروژه چندان اهل هیاهو و خبرسازی نیستند و معمولا حتی نسخه های جدید آن در سکوت نسبی منتشر می شود و غیر از سایت DistroWatch و چند سایت معتبر خبری لینوکس به صورت رسمی خبرهای انتشار را پوشش نمی دهد. (البته به غیر از وبلاگها و وب سایت ها و شبکه های اجتماعی که در بیشتر اوقات این خبرها را Copy/Paste میکنند.)

اخیرا تیم توسعه پروژه چاکرا از لاک خود بیرون آمده و تصمیم گرفته بیش از پیش خود را در سر خط خبر قرار دهد. این تصمیم زمانی گرفته شده که حمایت مالی از سوی کنونیکال از روی kubuntu برداشته شده و کاربران کوبونتو در حال مهاجرت به یک توزیع جایگزین با پایداری بالا با میزکار KDE مثل چاکرا هستند و همین امر باعث شده تیم توسعه پروژه چاکرا تصمیم بگیرند از این فرصت استفاده کنند و این پروژه  را بیشتر به کاربران توزیع های دیگر بشناسانند.

\"\"

و حالا وبلاگ Linux, BSD, and everything else مصاحبه ای با Anke Boersma رهبر این پروژه که اخیرا بعد از کناره گیری Phil Miler جایگزین وی شده انجام داده که می توانید از این لینک این مصاحبه را دنبال کنید. جالب است که خیلی از مسائلی که برای کاربران چاکرا همیشه مبهم بوده در این مصاحبه شفاف توضیح داده شده و می توانید مواردی از قبیل عدم استفاده از GTK در این توزیع و استفاده آنها به شکل Bundle یا چگونگی پیشرفت ابزارها مثل پکیج منیجر Akabei و Shaman و Tribe و… در این مصاحبه بخوانید و بهتر با خط مشی و سیاست های راهبردی چاکرا آشنا شوید.

این مصاحبه به زبان انگلیسی هستش و فکر می کنم ترجمه تمام آن یا چکیده ای از آن برای دوستان و نویسندگان سایت های آزاد راه یا Linux Review موضوع خوبی باشد که کاربران دیگر را از این مصاحبه مطلع کنند.

\"Add



برچسب ها : , , , , , , , , , , ,