منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

وب سایت نمایشگاه کتاب بارگذاری شد

logoالبته وب سایت قبلا بارگذاری شده بود فقط روی یک پورت دیگر (غیر از ۸۰) بود تا اطلاعات وارد شده و تست‌ها انجام گیرد. حالا وب سایت در آدرس www.tibf.ir قابل مشاهده است.

سایت از تصاویر با کیفیت بالا تشکیل شده و فونت‌ها نیز از سرور دانلود می‌شوند. به همین دلیل برای بار اول کمی زمان می‌برد تا سایت به طور کامل دانلود شود. اما تصاویر Cache می‌شوند و برای دفعات بعد سرعت بالاتر خواهد بود.

مهم‌ترین بخش که سرعت کار را نشان می‌دهد قسمت جستجوی کتاب در آدرس http://tibf.ir/fa/book  است. با کلیک بر روی دکمه‌های صفحه‌بندی می‌توان سرعت اجرا را فهمید. همین الان بیش از  ۳۵۰ کانکشن هزمان بر روی سرور برقرار است و این مقدار روز به روز بیشتر می‌شود.

این سرور داخل ایران است و سرعت اینترنت سرور‌های داخل ایران محدود است و من واقعا نمی‌دانم این سرور با چه سرعتی به اینترنت متصل است اما همین الان پهنای باند مصرفی آن به ۷ مگا بیت بر ثانیه هم می‌رسد.

netusage 2014-04-24 21:18:28

و اما مصرف حافظه و سی پی یو؛

sysinfo 2014-04-24 21:27:30

این سرور دارای ۶ گیگا بایت رم و یک پردازنده ۶ هسته‌ای ۶۴ بیتی است.  ۲۸ درصد رم (RAM) معادل ۱.۶ گیگا بایت مصرف شده و لود سیستم زیر یک است. از آنجایی که سرور دارای ۶ هسته است مادامی که لود سیستم زیر ۶ باشد هیچ مشکلی وجود ندارد. در اینجا در مورد لود/Load بیشتر بخوانید. به عبارت ساده هنوز ندیدم سی پی یو بالای ۲۰ درصد استفاده شود.

متاسفانه هنوز اطلاعات کتب فارسی به دستم نرسیده و اطلاعات کتب فارسی مربوط به پارسال است ولی به محض اینکه اطلاعات به دستم برسد بارگذاری می‌کنم. اطلاعات سالن و غرفه هم به همین ترتیب.

لطفاً در مورد سرعت اجرای وب سایت و بقیه موارد نظر بدهید.



برچسب ها : , , , , ,