منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

حذف windows decorator در پنجره هایی که maximized میشن

compiz واقعا میشه گفت بهترین چیزی هست که یک دسکتاپ مدرن میتونه داشته باشه. و من برای تیم گنوم واقعا متاسفم که پشتیبانی از اون رو متوقف کردند. من الآن از دسکتاپ mate استفاده میکنم و هر کاری که دلم میخواد با compiz انجام میدم. یکی از این کارها، حذف حاشیه ی پنجره ها (windows decorator) از پنجره های maximize شده هست. البته قبلش باید برای سه تا عمل close و minimize و maximize شورتکات های خودتون رو تعیین کنید. برای تعیین شورتکات های دلخواه برای اینها، در برنامه ی تنظیمات compiz به قسمت General options و بعد Key bindings برید و این موارد رو برای این سه تا کار به دلخواه خودتون تغییر بدید. کیبورد شورتکات های خودم این ها هستند:
close window: <Super>space یعنی کلید ویندوز + اسپیس
minimize window: <Super>down یعنی کلید ویندوز + کلید جهت‌نمای پایین
toggle window maximized: <Super>up یعنی کلید ویندوز + کلید جهت‌نمای بالا

حالا آماده ایم که بریم سر اصل مطلب. به قسمت Window Decoration برید. میبینید که در فیلد Decoration Windows نوشته any. شما به جاش این عبارت رو قرار بدید: 
!state=maxvert

کار با compiz واقعا جذابه. خیلی کارها میتونید باهاش بکنید. وقت کنم حتما در مورد کارهاش مینویسم. مثلا میتونید هر برنامه ی دلخواهی رو در موقعیت خاصی از صفحه باز کنید. مثلا برنامه مرورگر همیشه در وسط صفحه با اندازه های مشخصی باز بشه. یا مثلا میتونیم کار کنیم که وقتی چیزی در حال کپی شدن هست، اون پنجره که پروسه ی کپی رو نشون میده، در گوشه ی صفحه باز بشه و همیشه روی همه ی پنجره ها قرار بگیره. یا میتونیم چیزهایی که لازم نیستن window decoration داشته باشن کاری کنیم که نداشته باشن. مثل همین پنجره ی کپی. یا پنجره هایی مثل shutdown یا delete و ... که به اینها میگن dialog. و خیلی کارهای خوب دیگه.
البته اینها فقط در دسکتاپ هایی قابل انجام هست که window manager اونها compiz باشه. مثلا در gnome-shell که ویندو منیجر mutter داره یا در دسکتاپ Pantheon که ویندو منیجر gala داره امکانش نیست. چون اینها بر اساس gnome 3 ساخته شدن و نمیتونن compiz رو اجرا کنن. اما مثلا mate, xfce, Openbox و حتی KDE میتونن compiz رو به جای ویندو منیجر خودشون انتخاب کنن.