منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

بازی زیبای استراتژیک جنگی warzone 2100 برای لینوکس !

نوشته شده توسط مهدی بهکار.

Warzone-2100-2-3-8-Review-2

اگر شما بازی ۰ad wildfire رو کرده باشید می‌دانید که این بازی استراتژیک علیرغم گرافیک بالا فقط مال قبل از میلاد و تاریخی می‌باشد و شما از سلاح های قدیمی آن زمان برای جنگیدن با دیگر قوم ها استفاده می‌کنید ، اما ممکن است شما هم مثل من بخواهید از تاریخ دست بکشید و به آینده سفر کنید اگر چنین است من به شما بازی Warzone 2100 را پیشنهاد می‌کنم .

787_4b4d520c8b51d

Warzone 2100 یک بازی سبک استراتژیکی بوده و این بازی بسیار شبیه به Command & Conquer: Generals می‌باشد ، با این تفاوت که متن باز بوده و یک نسخه برای گنو/لینوکسی را هم دارد.

Warzone 2100 3

داستان بازی از آنجا آغاز می‌شود که جهان بر اثر بمباران هسته ای نابود شده است و تاریکی همه جهان را احاطه کرده است و شما نقش نجات دهنده دنیا از این وضعیت هستید ؛ این بازی گرافیک عالی دارد ، سه بعدی هست و با نگه داشتن کلیک راست ماوس از هرطرف زوایا می‌توانید به این بازی نگاه کنید .

warzone2100

ویژگی‌های این بازی که باعث شده از رقبای بازی‌های استراتژیکی تحت ویندوزی برتر باشد ، گیم پلی آن است .

گیم پلی آن نیز طوری طراحی شده که همه چیز در اختیار کاربر باشد حتی ساخت ماشین‌ها و تجهیزات جنگی! کاربر پس از فتح هر زمینی امکاناتش افزوده خواهد شد و با آن امکانات افزوده شده در هر بار تسخیر زمین می‌تواند به ساخت ماشین‌ها و تجهیزات جنگی بپردازد و آن ها را نامگذاری کند، علاوه بر آن پس از بدست آوردن امکانات جدید در هر بار ، بازی به شما نحوه کارکرد این تجهیزات جدید را به صورت تصویری به شما اطلاع رسانی میکند .

WarZone2100-500

در بسیاری از مراحل بازی‌های استراتژیکی مشهور و معروف که شما در منطقه خود به تعداد دلخواه و مورد نیازی جنگ افزار می سازید و آن‌ها را به سوی منطقه دشمن می‌فرستید و در صورت عدم موفقیت و شکست ؛ دوباره جنگ افزار می سازید و باز مراحل حمله را تکرار می‌کنید و از منطقه خود در مقابل دشمنان محافظت می‌کنید و

اما در بیشتر مراحل بازی Warzone 2100 این‌طور نیست !

مراحل این بازی متفاوت تر از آن چیزی است که در بالا ذکر کردیم ، در بیشتر مراحل این بازی شما نمی‌توانید حمله مستقیم به منطقه دشمنان خود کنید،بازی طوری هست که شما در منطقه خود ، شروع به ساخت تجهیزات نظامی می‌کنید و آن‌ها را با ماشین انتقال دهنده به سوی منطقه دشمن انتقال می‌دهید و تعداد محدود تجهیزاتی که در اختیارتان است با زیرکانه به سوی دشمن حمله می‌کنید و آن‌ها را به تصرف خود در می آورید در اینجا علاوه بر محدودیت زمان به هوش استراتژیکی بسیاری نیاز دارید تا در مراحل بازی  به پیروزی برسید .

برای دریافت سورس کد بازی می‌توانید از این لینک استفاده کنید .

برای نصب از طریق اوبونتو سنتر بر روی عکس ریز کلیک کنید :

scbutton-free-200px

نصب از روی سورس کد :

ابتدا ابزار های لازم را قبل از شروع کار ، نصب می کنیم :

# apt-get install automake libtheora-dev libsdl1.2-dev zip g++ libqt4-dev libopenal-dev libvorbis-dev libglew1.5-dev libssl-dev libphysfs-dev libxrandr-dev libfribidi-dev libfontconfig1-dev libssl-dev

 

بعد استخراج فایل با دستور cd به پوشه ی بازی می رویم :

$ cd warzone2100/

برای ایجاد نصب دستورات زیر را وارد کنید :

$ ./autogen.sh
$ ./configure

برای ساختن فایل نصبی کد  زیر را وارد کنید :

$ make

حالا نوبت به نصب بسته می رسد برای اینکار کد های زیر را وارد کنید :

$ src/warzone2100

# make install

نوشته بازی زیبای استراتژیک جنگی warzone 2100 برای لینوکس ! اولین بار در لینوکس سیزن پدیدار شد.



برچسب ها : , ,